Jak agent może zaopiekować się Klientami w czasie zagrożenia koronawirusem?


Misją PZU - największego ubezpieczyciela w Polsce - jest troska o zdrowie wszystkich Polaków i odpowiedź na oczekiwania klientów. W tym trudnym dla wszystkich czasie, powinniśmy być szczególnie wrażliwi na potrzeby i obawy naszych klientów, którzy będą poszukiwali dla siebie i swoich bliskich dodatkowej ochrony i zabezpieczenia na wypadek choroby. Sytuacja związana z rozwojem zagrożenia epidemią koronawirusa jest dynamiczna. Obecne wytyczne zalecają możliwie jak największe ograniczanie kontaktów z innymi osobami, dlatego zachęcamy do jak najszerszego wykorzystywania zdalnych form komunikacji i obsługi klienta. Co agent może zrobić by bezpiecznie pracować z klientami? 


Lista otwartych biur:

Oto codziennie aktualizowana lista działających placówek wraz z adresem strony internetowej każdego agenta, gdzie dostępne są dane kontaktowe. 
Przed wizytą w biurze, zachęcamy do kontaktu z agentem, by sprawdzić aktualne godziny otwarcia biura.




Potrzeby ubezpieczeniowe nie znikają nawet w czasie zagrożenia epidemią, a my jako profesjonaliści nie chcemy pozostawiać naszych klientów bez możliwości zabezpieczenia majątków, siebie i bliskich. Z naszymi agentami można skontaktować się zdalnie – telefonicznie lub mailowo i do takiej formy kontaktu w obecnej sytuacji zachęcamy. Polisy ubezpieczenia samochodu, domu/mieszkania itd., mogą być przekazywane przez agenta poprzez serwis mojePZU. Przy tej okazji zachęcamy agentów do zakładania klientom kont w serwisie i zdalnej obsługi.

Aktualne zalecenia rządowe nie informują o konieczności zamykania placówek usługowych takich jak oddziały banków, czy biura agentów ubezpieczeniowych. Zalecenia obejmują natomiast ograniczanie kontaktów z innymi osobami do niezbędnego minimum, dlatego zachęcamy wszystkich przede wszystkim do spotkań w jak najmniejszym gronie.

Zależnie od sytuacji niektóre z naszych biur mogą być jednak czasowo zamknięte. Informacja będzie wywieszona w placówkach i na stronie internetowej. W najbliższych tygodniach prosimy o wcześniejszy kontakt telefoniczny przed wizytą w placówce. Może się zdarzyć, że biuro agenta będzie zamknięte w tym trudnym okresie lub daną sprawę będzie można załatwić zdalnie.

Jak obecnie zachowywać się w biurze agenta?

- prosimy klientów o wchodzenie do placówek pojedynczo,

- zachowujemy możliwie bezpieczną odległość od klientów,

- obsługujemy w biurze jednego klienta w danym momencie,

- unikamy przyjmowania gotówki, realizujemy płatności kartą lub proponujemy przelew,

- przede wszystkim zachęcamy do zdalnego kontaktu, jeśli sprawa nie wymaga osobistej wizyty w biurze.


Naszych agentów prosimy również o informowanie klientów, że PZU udostępniło dla wszystkich obywateli infolinię (nr. tel. 22 505 11 88), pod którą każdy będzie mógł uzyskać poradę lekarską. Lekarz skonsultuje się z pacjentem telefonicznie lub przeprowadzi wideokonsultację.


Przydatne informacje:

Najważniejsze informacje o koronawirusie od PZU Zdrowie

Jak skutecznie myć ręce?

PZU Zdrowie

Klientom już teraz dziękujemy za wyrozumiałość, a agentom za wspólne dbanie o bezpieczeństwo i profesjonalne podejście do kwestii wzajemnej odpowiedzialności.





Redakcja: Marta Żukowska