Szczepan Marcinek, Dębica , Żuławskiego 2

https://smarcinek.agentpzu.pl

Poprosiliśmy naszych agentów z Dębicy o rozmowę i podzielenie się doświadczeniem w prowadzeniu wspólnego biura w standardzie Agent 2.0. Profesjonalne podejście do pracy agenta ubezpieczeniowego, chęć rozwoju i gwarancja wysokich standardów PZU, zadecydowały o kolejnym kroku w karierze zawodowej. Zapraszamy na rozmowę Magdaleny Molickiej, Koordynatora ds. Sieci Placówek Agent 2.0 z Dorotą Niedzielską i Szczepanem Marcinkiem, właścicielami biura w Dębicy. 


Jak długo są Państwo Agentami PZU?

Dorota Niedzielska: Jako agent ubezpieczeniowy współpracuję z PZU SA od 1998 r. Jest to moja druga praca w karierze zawodowej. Pracę tę polubiłam od samego początku, gdyż widziałam w niej dużo samodzielności i możliwości rozwoju zawodowego. Sukces zawodowy osiągałam stopniowo poprzez zdobywanie doświadczenia w branży ubezpieczeniowej, pozyskiwanie nowych klientów, rozszerzanie gamy ubezpieczeń, czy zostając  kilkakrotnie członkiem Elitarnego Klubu Agenta.
Szczepan Marcinek: Pracę w zawodzie agenta ubezpieczeniowego zacząłem w 1989 r., jeszcze jako pośrednik ubezpieczeniowy. Systematyczność i konsekwencja w pracy zaowocowały zbudowaniem portfela klientów, dzięki któremu aktualnie jestem w segmencie Agenta Lidera. W latach 1999 – 2005 pełniłem dodatkowo funkcję koordynatora, a później kierownika Grupy Sprzedażowej PZU ŻYCIE SA. Dodatkowo miałem też zaszczyt być dwukrotnie członkiem EKA.

A więc są Państwo agentami z ogromnym doświadczeniem. Co Państwa zmotywowało do otwarcia placówki Agenta 2.0 akurat teraz?

Szczepan Marcinek: Rozwijający się dynamicznie rynek ubezpieczeniowy oraz rosnące oczekiwania klientów, to jeden z głównych czynników. Dodatkowo uważam, że współczesny klient powinien być przyjmowany i obsługiwany w biurze o wysokim standardzie, a takie standardy spełniają biura Agent 2.0.
Dorota Niedzielska: Główną motywacją jest dalszy rozwój mojej działalności pod logo PZU SA. Otwarte wyjście na rynek pod szyldem PZU SA. Obsługa klienta w komfortowych warunkach.

Placówkę prowadzą Państwo wspólnie, jako niezależni agenci. Skąd pomysł na współpracę i jak organizują sobie Państwo pracę w biurze?

Szczepan Marcinek: To był w zasadzie mój pomysł. Dzięki współpracy i wspólnemu prowadzeniu biura, na początku nie ma potrzeby zatrudniania pracownika. Dodatkowo podział kosztów eksploatacyjnych biura, takich jak czynsz i energia nie obciąża naszych budżetów.
Dorota Niedzielska: Działamy według wcześniej stworzonego grafiku, dzielimy się dniami, dzięki czemu mamy czas obsługiwać naszych klientów również w terenie.
Szczepan Marcinek: Klient jest wyznacznikiem czasu agenta, a nie odwrotnie, dlatego zdarza się czasami, że zastępujemy się w dyżurach, jeśli jest nagła potrzeba wyjechania do klienta. Dodatkowo wspieramy się merytorycznie i wymieniamy materiałami.

A co z nowymi klientami, którzy wejdą z „ulicy”?

Szczepan Marcinek: Wtedy takiego klienta pozyskuje osoba, która aktualnie ma dzień według harmonogramu, nawet w sytuacji, kiedy jesteśmy oboje w biurze i to się sprawdza.

Jakie korzyści widzą Państwo patrząc na swoje biuro?

Dorota Niedzielska: Satysfakcję klientów z obecnych standardów obsługi, bardziej zorganizowany czas pracy, pozwalający na wygospodarowanie wolnych chwil dla siebie.
Szczepan Marcinek: Korzyści z otwarcia swojego biura podzieliłbym na dwie kategorie: wymierne i mniej wymierne. Te pierwsze to widoczność, łatwy dostęp i podkreślenie swojej obecności na rynku ubezpieczeniowym, które już przekładają się na ciągle zwiększającą liczbę klientów. Jeżeli chodzi o mniej wymierne aspekty, to wzrost prestiżu u swoich klientów, ale także w odniesieniu do konkurencji.

Co jest dla Państwa największą trudnością w pracy i jak sobie Państwo z nią radzą?

Dorota Niedzielska: Największą trudnością dla mnie jest konkurowanie z innymi towarzystwami ubezpieczeniowymi nieraz bardzo agresywnymi. Radzę sobie raz lepiej, raz gorzej: rzetelną pracą i przedkładanymi rzeczowymi dowodami zdobywanymi przez szereg lat mojej pracy. Poświęcony czas dla klienta owocuje poleceniami.
Szczepan Marcinek: W swojej pracy Agent Ubezpieczeniowy ciągle spotyka się z problemami o różnym stopniu trudności. Są to zazwyczaj sprawy klientów; dobranie właściwego zakresu ochrony ubezpieczeniowej, zawiłe często sytuacje odszkodowawcze czy też rywalizacja konkurencyjnymi TU. Indywidualne podejście do każdej sprawy, a tak od wielu lat pracuję, pozwala rozwiązać bardzo wiele z tych spraw pozytywnie co przynosi obopólne korzyści.

Czy Państwa zdaniem biuro ma wymierny wpływ w walce z konkurencją?

Dorota Niedzielska: Oczywiście ma, samo logo PZU przyciąga nowych klientów i daje większy prestiż względem konkurencji.
Szczepan Marcinek: Ogromna przewagą szczególnie w walce z konkurencją dają nam standardy obsługi, które funkcjonują w biurach. W multiagencjach obsługa klienta jak i wygląd wygląda bardzo różnie. U nas zarówno wygląd placówki, który bardzo podoba się klientom, profesjonalizm oraz sama rozmowa handlowa dają nam przewagę na rynku.

Największe wyzwania zawodowe jakie przed Państwem stoją w najbliższym czasie?

Dorota Niedzielska: Dalszy rozwój w biznesie ubezpieczeniowym, zatrudnienie nowych osób do naszego biura, pozyskiwanie nowych klientów oraz utrzymanie zaufania klienta.
Szczepan Marcinek: W najbliższej przyszłości chciałbym, aby moje biuro stało się najbardziej rozpoznawalnym biurem w mieście, a aktualnie w Dębicy działają 3 biura. Dlatego swoje działania ukierunkowuję na reklamę i promocję placówki, ponieważ takie założenia przyjąłem, gdy podejmowałem decyzję o jego otwarciu.

Wspomniała Pani, że biuro pozwala wygospodarować więcej czasu dla siebie, w końcu nie samą pracą żyjemy. Co zatem robicie Państwo w wolnych chwilach?

Dorota Niedzielska: Lubię aktywnie spędzać czas - pływanie, góry, żagle, koncerty. W czasie wolnym głównie chodzę po górach, wcześniej Tatry, teraz mniejsze Sudety, Pieniny, Bieszczady. Dodatkowo zimą jeżdżę na nartach w naszych pięknych polskich górach. Dzięki pracy razem, możemy zapewnić sobie 2 tygodnie urlopu i wtedy już staram się wyjechać w dalsze podróże, głównie do rodziny do Stanów.
Szczepan Marcinek: Odkąd mam biuro moja żona mówi, że w końcu mieszka w domu. Wszystkie te rzeczy, które robimy teraz w placówce, wcześniej wykonywałem w domu, choćby ofertowanie, przyjmowanie klientów, zbieranie dokumentacji. Teraz mam więcej miejsca i przede wszystkim czasu, na realizowanie swojego hobby. Moją pasją jest winiarstwo, jakiś czas temu założyłem swoją niewielką 30-arową winnicę. Od kilku lat produkuję swoje winno. Na koncie mam kilka osiągnięć. Udało mi się zdobyć kilka medali na konkursach polskich oraz międzynarodowych, między innymi złoty. Teraz wreszcie mam więcej czasu, żeby tej pasji się poświęcić.

Ostatnie pytanie, motto jakie Państwu przyświeca w codziennej pracy to:

Dorota Niedzielska: ,,Kto nie idzie naprzód, cofa się ” – to stare przysłowie, ale wymowne, a otwarcie biura jest naszym wyjściem na przód.

Piotr Serwatko

Kierownik Sprzedaży Agentów Wyłącznych

Bardzo się cieszę, że Dorota Niedzielska oraz Szczepan Marcinek dołączyli do grona agentów, prowadzących własne biuro w standardzie Agent 2.0. Są to osoby bardzo doświadczone w swoim zawodzie, dbające o rozwój swojego portfela, utrzymujące dobre relacje i wysoki poziom obsługi swoich klientów. Ich pozytywne nastawienie do wykonywanych obowiązków, proponowanie nowych rozwiązań swoim klientom w zakresie ochrony ubezpieczeniowej, a także profesjonalizm i komunikatywność, sprawiają, że są to specjaliści w branży ubezpieczeniowej i jedni z najlepszych agentów w moim zespole. Poza pracą zawodową znajdują również czas na realizacje swoich pasji i zainteresowań, a to niezwykle ważne w każdej pracy, gdyż pozwala zachować zdrową równowagę między życiem prywatnym i zawodowym.

Andrzej Ciosmak

Dyrektor Sprzedaży Wyłącznej

Pani Dorota Niedzielska oraz Pan Szczepan Marcinek to agenci PZU, rozpoznawalni przez znaczącą grupę klientów w Dębicy i powiecie dębickim. Stanowią oni najlepszą wizytówkę naszej firmy w terenie. Z uwagi na bogate doświadczenie oraz wysoki poziom wiedzy ubezpieczeniowej, specjalizują się we współpracy z klientami MSP, doskonale też radzą sobie w obsłudze każdego klienta. Otwarcie biura Agent 2.0 jest ukoronowaniem ich wspaniałej kariery zawodowej.