Agata Olejniczak, Częstochowa , Sosabowskiego 21

https://agaolejniczak.agentpzu.pl

Kiedy świeżo upieczony agent chce otwierać własne biuro, wiemy, że mamy do czynienia z osobą ambitną. Jeśli jednak po trzech latach, takie biuro osiąga najwyższy standard, jesteśmy pewni, że to nie dzieło przypadku, lecz ambicji i ogromnego zaangażowania w pracę. Zapraszamy na relację z otwarcia nowej placówki Agent 3.0 w Częstochowie, z której właścicielką – Panią Agatą, rozmawia Anna Kliś – Koordynator ds. Placówek Agencyjnych w Biurze Sprzedaży Wyłącznej PZU.


"Kiedy w połowie 2016 roku Kierownik Sprzedaży – Aldona Ujma zadzwoniła do mnie z pomysłem na fantastyczne nowe biuro w Częstochowie, bardzo się ucieszyłam! Mój początkowy entuzjazm szybko jednak opadł, gdy dowiedziałam się, że na otwarcie nowego biura zdecydowała się agentka Adeptka, która niedawno rozpoczęła pracę w PZU, a lokalu tak naprawdę jeszcze fizycznie nie ma ale jest ładny projekt, gotowa wizualizacja dewelopera i... dziura w ziemi! Zdecydowałyśmy się wspólnie na ten krok i był to początek bardzo dobrej i szybko rozwijającej się współpracy, a miejsce na agencję okazało się strzałem w 10! Wówczas, w listopadzie 2016 roku Pani Agata Olejniczak otworzyła placówkę 2.0, która w niedługim czasie, przy ogromnym zaangażowaniu i determinacji agentki, stała się dochodowym biznesem dla samej zainteresowanej, jak i dla PZU a w niespełna 3 lata została przekształcona w najwyższy standard 3.0, co było ukoronowaniem pracy Pani Agaty. Jak zdążyłam ją poznać, nie jest to jej ostatnie słowo! Najwyższy standard Pani Agata wraz z zespołem (Marta Resel i Sandra Mszyca) uzyskała już w połowie roku, a 13 grudnia 2019 r. nastąpiło uroczyste, symboliczne otwarcie placówki w standardzie 3.0. Na tę okazję przybyli goście specjalni: Dyrektor Sprzedaży – Mateusz Konieczny,  Ewelina Piechowicz z Biura Sprzedaży Wyłącznej w Centrali PZU, Kierownik Sprzedaży – Aldona Ujma, a także Specjalista Produktowy – Halina Bąk."

 
Anna Kliś


Jak rozpoczęła się Pani współpraca z PZU?
W 2009 roku zaczęłam mocno interesować się rynkiem związanym z pośrednictwem ubezpieczeniowym. W tych latach prężnie zajmowałam się rozwojem swojej działalności, która znajdowała się w podobnym obszarze, jakim jest pośrednictwo kredytowe. Mocno zależało mi na tym, aby moja oferta była konkurencyjna, a klient miał możliwość wyboru. Z tego względu początek mojej przygody w tej branży rozpoczął się w obszarze stworzenia firmy posiadającej wiele towarzystw. Szybko jednak poziom współpracy z TU oraz poziom satysfakcji klienta zadecydował o tym, że PZU w ocenie mojej i moich klientów było na pierwszym miejscu. Uznałam, że jest to stabilny i dobrze rokujący partner biznesowy. Dlatego zadecydowałam o dużych zmianach i w 2016 r. postawiłam wszystko na jedną kartę - zostałam agentem wyłącznym PZU.

Co dało Pani posiadanie biura w standardzie 2.0 i skąd decyzja o zmianie?
Bardzo zależało mi na możliwości pracy pod logo PZU bo zawsze uważałam, że jest to bardzo dobry start. Niedługo po podpisaniu umowy jako Agent Wyłączny, dowiedziałam się o możliwości wykorzystania siły marki PZU oraz zawarciu umowy na biuro w standardzie 2.0. Postanowiłam skorzystać z tej opcji, ponieważ widzę same jej plusy. Bardzo ważne dla mnie w tym czasie było wsparcie PZU w sprzedaży oraz szersze możliwości finansowe. Zależało mi na maksymalnym wykorzystaniu wsparcia jakie mi zaoferowano. Był to czas, w którym rynek mocno się zmienił. Klienci coraz częściej chcieli odwiedzać mnie wybranym przez nich momencie. Widziałam mocny trend w odejściu od spotkań w domu klienta. Pomyślałam, że to świetny moment na otwarcie biura. A głównym bodźcem w podjęciu decyzji było znalezienie idealnej dla mnie lokalizacji w centrum handlowym.

Nie lubię stać w miejscu i wykorzystuję maksymalnie możliwości jakie istnieją. Po dużym sukcesie jakim było dla mnie otwarcie i utrzymanie Agencji 2.0 wiedziałam, że warto ryzykować i trzeba stale dążyć do rozwoju. Jak tylko dowiedziałam się o możliwości zmiany standardu wiedziałam, że spróbuję. Wiązało się to z modernizacją agencji ale już dziś wiem, że było warto. Korzystam z dodatkowego budżetu zniżek dla klientów. Cieszę się, że standard obsługi jest wysoki i mogę korzystać z premii. Klienci również przekazują miłe komentarze dotyczące zmian i doceniają to, że zmieniamy się dla nich. Mam nadzieję, że niedługo odkryję możliwości korzystania z infolinii dedykowanej dla Agencji 3.0 oraz innych, jakie płyną z bezpośredniej współpracy z ZUW.

Jak zareagowali dotychczasowi klienci na zmiany w biurze?
Pomimo wielu moich obaw moi klienci przyjęli wiadomość o nowej formie współpracy bardzo dobrze. Większość z nich bardzo cieszyła się zarówno z lokalizacji biura jak i sztywnych godzin otwarcia dzięki, którym sami mogli zadecydować o tym kiedy przyjadą na spotkanie. Okazało się, że większość z nich wbrew moim przekonaniom, woli spotkać się w neutralnym miejscu. Wielokrotnie klienci dali mi odczuć, że biuro jest dla nich bardzo wygodne, a moja agencja stała się bardziej prestiżowa.

W jakim zakresie nowe technologie, takie jak strona www, wizytówka google, czy Moje PZU wspierają Panią w budowaniu relacji z klientami?
Nowe technologie w dzisiejszych czasach dają duże wsparcie. Szczególnie mam tu na myśli młode pokolenie, które korzysta z aplikacji oraz możliwości jakie daje nam internet. Większość młodych klientów zanim odwiedzi agencję sprawdza opinie i to jest bardzo cenne narzędzie do pozyskania klientów. Coraz częściej otrzymuję telefony od osób, które wyszukały mnie przez google. Myślę, że idzie to w dobrym kierunku, jednak uważam, że to dopiero początek perspektyw jakie możemy wykorzystać w tym kierunku.

Jak planuje Pani rozwijać dalej swój biznes? Jak biuro zostanie wykorzystane do realizacji Pani celów zawodowych?
Liczę na to, że szybko uda mi się zatrudnić więcej pracowników bo w nich jest cała siła napędowa sprzedaży. Chcę maksymalnie wykorzystać wszystkie możliwości jakie daje mi PZU. Udało mi się w szybkim czasie mocno zdobyć dużą część rynku w mojej okolicy, ale to nie jest jeszcze wszystko co chciałabym osiągnąć. A później kto wie? Może kolejne biuro i nowe możliwości...? Z niecierpliwością czekam na kolejne możliwości ze strony Grupy PZU i mam nadzieję, że w przyszłości będą narzędzia które pozwolą sprzedawać produkty całej Grupy.

Redakcja: Marta Żukowska

Mateusz Konieczny

Mateusz Konieczny

Dyrektor Sprzedaży – Obszar Śląski Północ

Mateusz Konieczny

13.12.2019 r. miałem ogromną przyjemność uczestniczyć w otwarciu prestiżowej placówki Agenta 3.0, którą uruchomiła Pani Agata Olejniczak. Znając doskonale wysokie standardy PZU wiedziałem, że mogę spodziewać się wiele… Tego dnia ponownie mogłem zobaczyć jak dobry pomysł, świetna lokalizacja, nowoczesny lokal, a przede wszystkim zaangażowanie i determinacja Pani Agaty oraz jej zespołu,pozwoliły wyróżnić się na lokalnym rynku oraz zachęcić klientów do zapoznania się z ofertą PZU. Niesamowity zespół, fantastyczna aranżacja lokalu, duża witryna ukazująca z zewnątrz czego klient może się spodziewać w agencji. A spodziewać może się wiele: nowoczesna i wygodna poczekalnia, kawa z ekspresu, materiały informujące o ofercie PZU, nowoczesne stanowiska obsługi Klienta… no i w końcu uśmiechnięta załoga Pani Agaty. Do tego wizualizacja zewnętrzna, o którą Pani Agata zadbała w każdym szczególe – poza oznakowaniem samego lokalu przed budynkiem widnieje ogromy baner zgodny z identyfikacją wizualną i zaakceptowany przez PZU. Gorąco zachęcam do odwiedzenia Agencji PZU Pani Agaty Olejniczak zlokalizowanej przy ul. Sosabowskiego 21 w Częstochowie.

Aldona Ujma

Aldona Ujma

Kierownik Sprzedaży Agentów Wyłącznych – ZS AW Częstochowa 363

Aldona Ujma

Agata to osoba, która w ciągu niespełna czterech lat stworzyła prężnie działającą firmę. Biuro w standardzie Agent 2.0 prowadziła ponad dwa lata, a od lipca tego roku jest w najwyższym standardzie Agent 3.0. Do perfekcji rozwinęła umiejętności zdobywania nowych klientów i idealnie opanowała obsługę klienta, zgodnie z przyjętymi najwyższymi standardami. Bezpośrednio przekłada się to na wzrost przypisu – w styczniu 2020 roku osiągnęła awans do segmentu Profesjonalista. Jestem przekonana, że profesjonalizm oraz bardzo dobra znajomość produktów PZU i PZU Życie przyczyni się do niejednego awansu Agaty oraz jej pracowników na ścieżce kariery agenta.