Marka osobista i obecność w internecie – spotkania agentów

We wrześniu i październiku agenci z biurem aktywnie uczestniczyli w spotkaniach Obszarów, podczas których dyskutowali o biznesie, bieżących aktywnościach, a także mieli okazję rozwijać swoje umiejętności. Razem z Obszarami Sprzedaży i Koordynatorami ds. Placówek Agencyjnych, zorganizowaliśmy specjalne szkolenia dla Agentów 2.0 nt. ich obecności w internecie i budowania marki osobistej w tym medium. To temat bardzo aktualny i potrzebny. Bez świadomego funkcjonowania w internecie – równoległym świecie wirtualnym – ciężko dziś działać w biznesie. Nasi agenci często latami wypracowywali markę osobistą w swoich miejscowościach, wśród lokalnych klientów. W dobie nowych technologii i braku czasu, markę osobistą warto też budować właśnie w sieci, by jeszcze lepiej docierać do klientów i odpowiadając na ich potrzeby, sprawniej oraz szybciej ich obsługiwać, a także ułatwiać im kontakt ze sobą. Klienci szukają produktów oraz usług online, zwracają uwagę na opinie innych, na odległość od miejsca zamieszkania, czytają o doświadczeniu agenta. Marka osobista i świadoma obecność w Internecie to dziś nie tylko dodatek do sprzedaży, to jej podstawy. Sprzedaż zaczyna się od zaufania, wiarygodności, a te są fundamentem dobrze zbudowanej, wypracowanej marki osobistej. Sprzedaż online ma się co raz lepiej, a w przypadku wielu branż całkowicie przenosi się do internetu. Musimy o tym pamiętać i dostosowywać się do nowych trendów rynkowych. Zapraszamy na relacje z naszych spotkań z agentami posiadającymi biuro.

11 września, Lublin – spotkanie agentów 2.0 z Obszaru Lubelskiego

Spotkaliśmy się na stadionie Arena Lublin, gdzie wspólnie z agentami i ich kierownikami dyskutowaliśmy o biznesie. Agenci wymieniali się doświadczeniami, okazało się, że każdy z nich ma swoją ścieżkę, swoje metody, dlatego warto było porozmawiać i spojrzeć na własną agencję ubezpieczeniową z innej perspektywy. Byli tacy, którzy znaleźli niszę i mądrze ją wykorzystali, niektórzy dzielili się sposobami na idealną rekrutację na pracownika agencji – OFWCA. Dyrektor Sprzedaży Obszaru Podlaskiego – Sebastian Garstka motywował agentów do ciągłego rozwoju, zwłaszcza w kwestii nowych technologii, które PZU dla nich i dla klientów stale opracowuje. Marta Żukowska z Biura Sprzedaży Wyłącznej, opowiadała o możliwościach, jakie daje internet. Zachęcała agentów do zatroszczenia się o swój zawodowy wizerunek w sieci. Koordynators ds. Placówek Agencyjnych – Sebastian Oliszewski, zadbał o to, by po części oficjalnej można było zwiedzić stadion, zarówno trybuny, szatnie, jak i strefę vip oraz loże komentatorskie.








19-20 września, Piekary Śląskie – spotkanie agentów 2.0 z Obszaru Śląsk Południe

Spotkanie pod hasłem „Web@gent – buduj swój biznes w Internecie”, miało miejsce w eleganckim hotelu Rezydencja Luxury Hotel w Piekarach Śląskich. Część oficjalną otworzyli Janusz Franczak - Dyrektor Regionalny Regionu Południe oraz Anna Ciuruś - Dyrektor Sprzedaży Obszaru Śląsk Południe, która określiła priorytety i wskazała wagę Agenta 2.0 w Obszarze. Zaproszeni goście przybliżyli możliwości i narzędzia jakie mają agenci w ramach promocji swojej działalności w internecie. Słuchacze mieli okazję dowiedzieć jak skutecznie budować swoją markę w sieci i jak zarządzać swoją stroną oraz wizytówką w codziennej pracy. O marce osobistej opowiadał Jakub Gorayski – Kierownik Zespołu Zarządzania Siecią Placówek Agencyjnych, o pokoleniach BBXYZ – Magdalena Molicka – Koordynator ds. Placówek Agencyjnych, a o tym jak ważna jest świadoma obecność agentów w internecie oraz o istocie bycia ocenianym przez klientów, mówiła Marta Żukowska z BSW – odpowiedzialna za obecność agentów w internecie. Każdy z uczestników miał możliwość zrobienia sobie biznesowego zdjęcia przez profesjonalnego fotografa. Po części oficjalnej odbyła się uroczysta kolacja, podczas której uczestnicy spotkania wymieniali się doświadczeniami.












2-3 października, Tarnowo Podgórne – spotkanie agentów 2.0 z dwóch Obszarów Wielkopolska Północ i Wielkopolska Południe

W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele Biura Sprzedaży Wyłącznej z Centrali PZU: Mateusz Jarkowski - Dyrektor ds. Rozwoju Sprzedaży Agentów Wyłącznych, który przestawiał kierunki sprzedaży, mówił o nowych trendach, jak i bieżących sprawach BSW. Obecny był także Jakub Gorayski - Kierownik Zespołu Zarządzania Siecią Placówek Agencyjnych, który opowiadał o agencjach biurowych oraz Marta Żukowska, której tematem wystąpienia był agent w internecie i wykorzystanie tego medium do promocji swojego biznesu. Swoją obecnością wspierali także organizatorzy spotkania, Koordynatorzy ds. Placówek Agencyjnych z Obydwu Obszarów - Łukasz Kołodziejczyk i Michał Groń. Po części oficjalnej, która odbyła się w hotelowej sali konferencyjnej, organizatorzy zaprosili uczestników spotkania na wyjątkową atrakcję, którą była strzelnica. To niecodzienne doświadczenie bardzo dobrze wpłynęło na atmosferę spotkania, która sprzyjała integracji również przy wieczornej kolacji. Poniżej prezentujemy krótką relację zdjęciową.








14-15 października, Ruda Różaniecka – spotkanie agentów 2.0 z Obszaru Podkarpackiego

Dwudniowe spotkanie Agentów 2.0/3.0 odbyło się w przepięknych okolicznościach przyrody – nad zalewem w Rudzie Różanieckiej, w Dębowym Dworze. Cześć oficjalną spotkania rozpoczął Dyrektor Sprzedaży Obszaru Podkarpackiego – Andrzej Ciosmak. Omówił wyniki Obszaru, wyzwania jakie przed nim stoją, podkreślił w tym ogromną rolę agentów z biurem. Dodatkowo jako priorytet wybrzmiała również kwestia ubezpieczeń życiowych oraz możliwości wsparcia agentów w tym zakresie. Spotkanie zaszczycił swoją obecnością Janusz Franczak – Dyrektor Regionalny Regionu Południe.  Koordynator ds. Placówek Agencyjnych  – Magda Molicka  opowiadała jakie agenci mają narzędzia i możliwości promocji swojej działalności w sieci. Mieliśmy okazję również nagrodzić najlepszych agentów w zakresie obsługi klienta. W następnej części agenci mieli możliwość sprawdzić się w rywalizacji drużynowej z zakresu znajomości założeń IDD i RODO, którą poprowadził Trener Marcin Arent. Wieczorem odbyła się uroczysta kolacja. Zapraszamy na relację zdjęciową. 








21 października, Wieliczka – spotkanie agentów 2.0 z Obszaru Małopolskiego

Konferencja Agentów 2.0 w Obszarze Małopolskim odbyła się w Wieliczce, w Hotelu Lenart. Zaproszeni agenci mieli okazje zapoznać się z priorytetami spółki o których mówiła Kierownik Zespołu Wsparcia Sprzedaży – Iwona Kowal. Założeniami dotyczącymi aplikacji Moje PZU podzielił się KSAW – Michał Lewandowski. W temat pokoleń BBXYZ oraz możliwości promocji swojego biznesu w internecie wprowadziła uczestników Magda Molicka – Koordynator ds. Placówek Agencyjnych. W części warsztatowej mieliśmy okazję zmierzyć się z założeniami IDD oraz RODO i w grupach wypracować najlepsze praktyki z tym związane, a także wymienić się własnymi doświadczeniami. Spotkanie zakończyło się nagrodzeniem najlepszych Agentów 2.0 i wspólnym obiadem.








23 października, Wrocław – spotkanie agentów 2.0 z Obszaru Dolnośląskiego

Agenci z biurem spotkali się w sali konferencyjnej PZU przy ul. Legnickiej we Wrocławiu, by wspólnie z Dyrektorem Regionalnym Regionu Południe – Januszem Franczakiem, Dyrektorem Sprzedaży Obszaru Dolnośląskiego – Maciejem Koniecznym i Marzeną Nowicką – Kierownikiem Zespołu Wsparcia Sprzedaży, a także Michałem Groniem – Koordynatorem ds. Placówek Agencyjnych, porozmawiać o sprawach bieżących w zespołach, o kierunkach rozwoju i nowoczesnych rozwiązaniach. Zaproszono też Martę Żukowską z Centrali PZU, by opowiedziała o możliwościach internetu, jakie agenci mogą wykorzystać do swojego biznesu. Uczestnicy spotkania dowiedzieli się jak ważne jest ocenianie ich przez klientów. Tak samo jak oceniamy hotele, czy przejazdy taksówką, a także filmy czy całe mnóstwo produktów i usług, tak też agenci i ich działalność, oceniana jest w sieci przez klientów. Podczas spotkania trwała rywalizacja w formie zabawy, na najbardziej aktywnego uczestnika spotkania. Zapraszamy na krótką relację zdjęciową.








24 października, Rąbień – spotkanie agentów 2.0 z Obszaru Łódzkiego

Agenci 2.0 z Obszaru Łódzkiego zostali zaproszeni do pięknego hotelu Jan Sander, gdzie podczas uroczystego obiadu, wymieniali doświadczenia i dyskutowali o biznesie. Część oficjalną otworzyła Dyrektor Sprzedaży Obszaru Łódzkiego – Małgorzata Pieczewska. Wśród gości obecny był Dyrektor Regionalny Regionu Południe – Janusz Franczak, Kierownik Zespołu Wsparcia Sprzedaży Katarzyna WudelTarchalska, ja także goście z Centrali z Zespołu Zarządzania Placówkami Agencyjnymi: Michał Groń i Marta Żukowska, która poprowadziła szkolenie z zakresu obecności agentów w internecie. Opowiadała agentom o wielu kanałach, w których mogą być obecni, o tym w jaki sposób, świadomie funkcjonować w internecie jako profesjonalista. Zapraszamy na krótką relację. 








Spotkania pod hasłem „Siła internetu w biurach agenta 2.0” odbyły się także w obszarach: Śląsk Południe, Opolskim i Świętokrzyskim. Zapraszamy na krótkie podsumowanie.

23 – 25 września, Katowice, Dąbrowa Górnicza i Częstochowa – spotkania agentów 2.0 z Obszaru Śląsk Północ

W Katowicach, Dąbrowie Górniczej i Częstochowie odbyły się spotkania z właścicielami biur Agent 2.0. To dobra okazja do podsumowania minionego okresu oraz przedstawienia działań i kierunków na przyszłość. Motywem przewodnim były nowe technologie oraz siła internetu. Spotkania rozpoczynał Dyrektor Sprzedaży – Mateusz Konieczny, który porównując Agenta 2.0 do bolida formuły 1, pokazywał jak zmieniła się sytuacja, pozycja i wsparcie agentów od roku 2017 do dziś. Nawiązywał do motywu przewodniego czyli nowych wyzwań i rozwiązań technologicznych jako absolutnie koniecznych działań by iść z duchem czasu i wymaganiami rynku. Anna Kliś – Koordynator ds. Placówek Agencyjnych, podsumowała temat #1500 biur agentów i wyróżniła najlepszych, wręczając im statuetki. Paweł Kimak – Kierownik Zespołu Wsparcia Sprzedaży przedstawił najważniejsze zagadnienia związane z obecnością agenta w sieci.

2 – 4 października, Oleśnica, Kłodzko i Opole  – spotkania agentów 2.0 z Obszaru Opolskiego

Agenci z biurem spotykali się w Oleśnicy, Kłodzku i Opolu. Motywem przewodnim tych spotkań były kierunki na przyszłość – strategia firmy, aplikacja mojePZU oraz siła internetu w biznesie agencji biurowych. Omówiliśmy także wyniki i standardy obsługi klienta. Spotkania rozpoczynał Dyrektor Sprzedaży Obszaru Opolskiego – Marek Skrzypczyk, który przywoływał poszczególne kierunki strategii Grupy PZU i kolejne etapy ich realizacji, uwzględniając widok 360 dla agenta. Anna Kliś – Koordynator ds. Placówek Agencyjnych, podsumowała temat #1500 biur agentów oraz nagrodziła agentów o najwyższych standardach obsługi. Mówiła też o obecności agenta w sieci, analizując z lokalne przykłady stron www, wizytówek.

29 października, Kielce – spotkanie agentów 2.0 z Obszaru Świętokrzyskiego

Spotkanie agentów 2.0 w Kielcach było pierwszym grupowym spotkaniem w tym roku. Motywem przewodnim były nowe technologie oraz siła internetu. Spotkanie rozpoczęła Dyrektor Sprzedaży Obszaru Świętokrzyskiego – Barbara Gawron, która przygotowała ciekawą prezentację pokazującą przewagę agentów z biurem nad agentami terenowymi na podstawie wyników i benefitów. Koordynator ds. Placówek Agencyjnych – Anna Kliś mówiła nt. osiągnięcia 1500. biur agentów w całej Polsce. Wręczyła statuetki najlepszym agentom i pracownikom. Opowiadała też o obecności agenta w internecie, a także o dopasowaniu sprzedaży do różnych pokoleń BBXYZ. Kierownik Zespołu Wsparcia Sprzedaży – Piotr Gierczyński przedstawił najważniejsze zagadnienia związane z aplikacją mojePZU.




Galeria zdjęć

Marta Żukowska

Marta Żukowska

Główny Specjalista ds. Współpracy z Placówkami

Jako wieloletni specjalista od marketingu i public relations, bardzo cenię sobie wszelkie formy promocji w sieci. W myśl zasady "jeśli nie ma Cię w internecie, to nie istniejesz", wspólnie z całym zespołem tworzymy dla agentów nowe możliwości profesjonalnego zaistnienia w tej przestrzeni. Cieszę się, że wielokrotnie miałam okazję podzielić się swoją wiedzą i osobiście uczestniczyć w spotkaniach z agentami, którzy jako przedsiębiorcy chcą świadomie brać udział w zmianach zachodzących na rynku. Dziś biznes, jeśli nie przenosi się do internetu, to przynajmniej równolegle w nim funkcjonuje. Uczulamy więc, by agenci zatroszczyli się o tę równoczesną, zawodową obecność w sieci. Z punktu widzenia sprzedaży, bardzo istotne jest zadbanie o swoją markę osobistą w internecie, o to by istnieć tam jako wysokiej klasy specjalista. Dlatego właśnie w PZU, w Biurze Sprzedaży Wyłącznej, przygotowujemy wiele gotowych rozwiązań dla naszych agentów: strony internetowe, wizytówki google, a także kolejne kanały, w których mogą być profesjonalne obecni pod szyldem PZU. Uczymy jak funkcjonować w tej trudnej wirtualnej rzeczywistości, jak poprawnie się tam poruszać by miało to przełożenie biznesowe.

Jakub Gorayski

Jakub Gorayski

Kierownik Zespołu Zarządzania Siecią Placówek Agencyjnych

W PZU wiemy, że wszelkie innowacje są kluczem do sukcesu zarówno w skali całej spółki, jak i pojedynczego agenta. Nowe technologie tworzymy z myślą o naszych pośrednikach, bo wierzymy, że udział profesjonalnego doradcy w procesie sprzedaży produktu finansowego jest i będzie kluczowy. Dlatego też inwestujemy w portale i aplikacje mobilne ułatwiające agentom kontakt z ich klientami, dbamy także o to, aby agenci byli widoczni w interencie dla osób poszukujących doradztwa ubezpieczeniowego. Szereg spotkań w jakich braliśmy udział w całej Polsce, miał pokazać to, jak ważny jest profesjonalny wizerunek i marka osobista agenta, zbudowana na zaufaniu zadowolonych klientów. Z pewnością będziemy kontynuować tego typu spotkania!