Własny biznes na emeryturze? Czemu nie! Biuro agenta w Zgorzelcu


Poznajcie Arka - naszego agenta ze Zgorzelca, który na zasłużonej emeryturze, postanowił dalej chronić ludzi w swojej pracy, tym razem ubezpieczając. Jak otworzył własne biuro agenta? Zapraszamy na rozmowę.





Skąd pomysł na pracę w branży ubezpieczeniowej?
Moja wcześniejsza praca była instytucją powołaną do służenia społeczeństwu poprzez ochronę jego bezpieczeństwa. To pokrewieństwo związane z ochroną do mnie przemówiło, po drugie to namowa mojego przyjaciela, który pracuje w branży ubezpieczeniowej około 25 lat .

Co lubisz najbardziej w swojej pracy?
Praca agenta ubezpieczeniowego to fascynujące zajęcie. Dla wielu jest to spełnienie marzeń i strategiczny punkt na drodze ich rozwoju zawodowego. Dobre zarobki to oczywiście ważny atut, lecz niekoniecznie najważniejszy. Niekwestionowaną zaletą tej pracy są częste spotkania z ludźmi i możliwość rozwoju swoich umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej czy technik sprzedaży.

Jakie korzyści dla siebie widzisz z prowadzenia placówki pod brandem PZU?
Prowadzenie biura pod marką PZU, zgodnie z obowiązującymi standardami obsługi, powoduje wzrost zaufania klientów do mnie jako agenta. Klient, widząc profesjonalizm i rzetelność obsługi, jest skłonny nawet zapłacić więcej za ubezpieczenie, które gwarantuje mu należyte zabezpieczenie majątku. Profesjonalizm obsługi w połączeniu z dobrą i rozpoznawalną marką PZU, skutkuje pozyskaniem większej liczby nowych klientów.

Zgorzelec – dlaczego wybrałeś akurat tę lokalizację dla rozwoju swojego biznesu?
Mój lokal znajduje się w jednej z większych dzielnic miasta, mocne strony lokalizacji biura to: dogodny dojazd, dostępne miejsca parkingowe dla klientów, widoczność z dużej odległości, przy ulicy z dużym natężeniem ruchu, przy głównej trasie Zgorzelec – Wrocław A4 i Zgorzelec - Jelenia Góra, bezpośrednie wejście do lokalu. Lokal znajduje się w pobliżu centrum handlowo – usługowego w bezpośredniej bliskości marketów, restauracji i stacji paliw.

Jesteś laureatem konkursu „Postaw na biuro", jakimi działaniami reklamowo-marketingowymi zamierzasz rozwijać agencję i jej markę na lokalnym rynku?
Moje działania reklamowe rozpoczęły się od:

- nagrania filmu reklamowego, na temat mojego biura, lokalizacji i krótkiego opisu działalności,
- reklamy na samochodzie,
- serwisy społecznościowe, jak Facebook, gdzie posiadam już swoją profesjonalną stronę, dzięki której jestem blisko moich klientów i mogę ich informować o różnych nowościach ubezpieczeniowych,
- reklamy bannerowe,
- jedną z dłuższych reklam mojego biura, była reklama radiowa, zasięg - Dolny Śląsk,
- planuję reklamę mojego biura również w portalach internetowych.

Jak zamierzasz pozyskiwać klientów z tego rynku?
Podstawą pozyskiwania klienta  jest umiejętność wsłuchania się w prawdziwe potrzeby klienta, który nie zawsze wie czego potrzebuje. Trzeba poprzez umiejętne zadawanie pytań, tak poprowadzić rozmowę, aby dobrać najlepsze rozwiązanie. Nawiązywanie relacji i zawieranie umów, musi odbywać się na jasnych, klarownych dla każdej ze stron zasadach. Umiejętność logicznego i analitycznego myślenia znacznie ułatwia to zadanie.

Posiadasz piękne biuro w standardzie Agent 2.0, jakie stawiasz teraz przed sobą cele?
Po krótce odpowiadając na to pytanie, to będę dążył do otwarcia w niedługim czasie biura w najwyższym standardzie 3.0.

Jak się regenerujesz po pracy? Masz jakieś hobby, zainteresowania?
Patrząc na rok pracy, to urlop jest ważny i absolutnie konieczny. Urlop to nie tylko odpoczynek od pracy, ale pomaga mi spojrzeć z dystansem na to, co i jak robię. Ważną rzeczą są spotkania, wyjazdy, wycieczki z bliskimi znajomymi, a na co dzień to siłownia, którą mam w domu oraz dwa razy w tygodniu spotykamy się ze znajomymi na grze w piłkę nożną.

Czego Ci życzyć na najbliższe miesiące?
Na następne miesiące życzę sobie wizyt wielu nowych klientów, zawarcia jak największej ilości nowych polis oraz wzrostu pozytywnych opinii o biurze na mojej wizytówce google.


Redakcja: Marta Żukowska

Maciej Konieczny

Maciej Konieczny

Dyrektor Sprzedaży

Maciej Konieczny

Arek jest znakomitym przykładem, że młodzi emeryci (tak, Arek jest emerytem :-) ), mogą z powodzeniem realizować się w biznesie finansowo – ubezpieczeniowym. Znam Arka od dziecka, razem graliśmy w jednej drużynie piłkarskiej: Arek był obrońcą, a ja bramkarzem. Już wtedy dał się poznać jako solidna firma, oddana sprawie i mocny filar, na którego zawsze można liczyć. Po wielu latach namówiłem Arka, żebyśmy znów zagrali w jednej drużynie – tym razem to drużyna PZU. Okazuje się, że u Arka nic się nie zmieniło – dalej jest znakomitym zawodnikiem, systematycznym i konsekwentnym w tym co robi i jak mało kto, nastawiony na wszechstronny rozwój. Jednym z elementów dalszego rozwoju biznesowego Arka była decyzja o otwarciu biura w Zgorzelcu. To bardzo świadomy i przemyślany ruch, związany zarówno z rozwojem, ale także z budowaniem własnej marki biznesowej na terenie Zgorzelca i szeroko rozumianych okolic. Świetnie jest mieć takiego zawodnika w swoim Zespole.

Ewa Tyranowska

Ewa Tyranowska

Kierownik Sprzedaży Agentów Wyłącznych

Ewa Tyranowska

Arek jest agentem pozyskanym z polecenia naszego Dyrektora - Macieja Koniecznego. Nasza współpraca przebiega bardzo dobrze. Arek jest osobą wysoce przedsiębiorczą, odpowiedzialną i bardzo zaangażowaną. Wyznacza sobie cele biznesowe i zawsze je realizuje. Aktywnie szuka klientów i wykorzystuje szanse sprzedażowe korzystając z naszych systemów i baz klientów. Aktywnie działa w mediach społecznościowych, korzysta z możliwości jakie daje PZU do promocji i reklamy swojej firmy, czy to reklamy w radiu czy obrandowania auta, albo ogłoszeń w internecie. Można też liczyć na jego pomoc i wsparcie w stosunku do innych agentów z zespole. Agent ma ugruntowaną pozycję biznesową i wysoką świadomość aktualnych trendów w biznesie. Działając aktywnie i pozyskując duży przypis do swojego portfela, podjął decyzję o otwarciu własnej placówki ubezpieczeniowej w standardzie 2.0. Jego doświadczenie, jak i wysoka kultura osobista oraz dobra komunikatywność, pozwoliły mu osiągnąć zamierzony cel, jednocześnie ułatwiając prowadzenie biznesu i podnosząc prestiż na rynku ubezpieczeniowym. Jest świetnie przygotowany do obsługi i osiąga wysokie wyniki w badaniach jakości obsługi klienta. Dba o wizerunek i opinię swojego biura, jest laureatem konkursu „Postaw na Biuro”. Lokalizację wybrał starannie, po analizie wielu możliwych miejsc. Biuro znajduje się w centrum miasta, w ciągu sklepów i w pobliżu przejścia granicznego. Przy lokalu znajduje się ogólnodostępny parking oraz ciąg komunikacyjny w kierunku Niemiec i Bogatyni.

Michał Groń

Michał Groń

Koordynator Rozwoju Sieci Własnej

Michał Groń

Od kiedy poznałem Arka, od razu zrobił na mnie dobre pierwsze wrażenie, które utrzymuję do dzisiaj. Wie czego chce, jest zdecydowany, systematyczny, konsekwentny i otwarty na rozwój, a także skutecznie wdraża nowe narzędzia do rozwoju własnego biznesu. Daje świetny przykład, jak działa ścieżka kariery w PZU. Najpierw działał jako agent terenowy, sukcesywnie nabywał doświadczenie i poszerzał grono obsługiwanych klientów. Na ścieżce awansu wypracował tytuł Profesjonalisty, a teraz postawił kolejny krok - otworzył biuro w Zgorzelcu i zatrudnił pracownika. Arek to osoba bardzo pozytywna, zaangażowana, nie boi się podejmować wyzwań i stawiać kolejnych kroków w rozwoju własnym oraz swojego biznesu. Życzę mu samych sukcesów!