PZU triumfuje w rankingu „Instytucja Roku”
Najlepszy ubezpieczyciel w Polsce, najlepsza jakość obsługi w placówkach, najlepsza jakość obsługi w kanałach zdalnych, a także wyróżnienie za projekt CSR – aż cztery statuetki „Instytucja Roku” 2022 powędrowały do PZU. „Instytucja roku” to niezależny ranking przygotowywany od 2015 r. przez portal mojebankowanie.pl.
Grupa PZU to największa instytucja finansowa w Europie Środkowo-Wschodniej. Działa w Polsce, Estonii, na Litwie, Łotwie i Ukrainie. Jest liderem rynku ubezpieczeń i znajduje się w czołówce na rynkach usług bankowych, inwestycyjnych, opieki zdrowotnej. Jej skonsolidowane aktywa to ponad 400 mld zł. Marka należy do najlepiej rozpoznawalnych, znanych praktycznie każdemu Polakowi. Wyróżnienie PZU jako najlepszego ubezpieczyciela w prestiżowym rankingu „Instytucja Roku” nie jest więc zaskoczeniem - Każdego dnia towarzyszymy w życiu kilkudziesięciu milionom Polaków, pomagając im spełniać marzenia o bezpieczeństwie, dobrobycie i wolności. Wyznaczając nowe standardy, kreując trendy i realizując ambitne cele nasza marka stała się w Polsce synonimem ubezpieczenia, jakości i niezawodności. – mówi Aleksandra Agatowska, prezes PZU Życie.
Oprócz wyróżnienia dla najlepszego ubezpieczyciela, PZU jest także liderem rankingu w kategorii jakość obsługi w placówce oraz jakość obsługi w kanałach zdalnych. Ostatnie dwa lata to szczególnie dynamiczny rozwój zwłaszcza tej ostatniej formy kontaktu z klientami. - Przed pandemią wdrożyliśmy, a obecnie modyfikujemy spersonalizowane rozwiązania w zdalnych kanałach kontaktu takie jak: formularze na stronie internetowej, aplikacja mojePZU, czat, wideoczat, narzędzie do zgłaszania szkód i świadczeń implementując w nie między innymi komponenty sztucznej inteligencji. Te rozwiązania w sposób komfortowy i bezpieczny pozwalają klientowi samodzielnie załatwić większość spraw związanych z zakupem naszych produktów i usług. – wyjaśnia Grzegorz Goluch, dyrektor zarządzający ds. obsługi szkód i świadczeń PZU oraz prezes PZU Pomoc.
PZU od lat zajmuje 1. miejsce w rankingu Instytucja Roku w kategorii najlepsza obsługa w placówce. Każdego dnia, w naszych placówkach w całym kraju, obsługujemy kilkadziesiąt tysięcy klientów, którzy wybrali taką właśnie formę kontaktu z nami - Nie wyobrażam sobie przyszłości bez placówek. Dlatego rozbudowujemy ich sieć tak, aby nasi klienci mieli do nich jak najbliżej i żebyśmy również my byli blisko naszych klientów. – mówi Małgorzata Kot, członek zarządu PZU. - Jakość obsługi jest dla nas priorytetem. Mamy wyjątkowo wyśrubowane standardy i wypracowane procesy ich monitoringu. Komfort i zadowolenie klientów jest dla nas ważne na każdym etapie życia zakupionego przez nich produktu, czy usługi – dodaje.
Kolejny rok z nagrodami przyznawanymi przez portal mojebankowanie.pl to potwierdzenie, że niezależnie od tego, czy klient wybierze oddział, biuro agenta, infolinię, serwis mojePZU czy chat, PZU dostarczy mu kompleksową ofertę produktów i usług dopasowaną do potrzeb jego i najbliższych. Ale dla największego polskiego ubezpieczyciela miarą sukcesu jest osiąganie celów nie tylko biznesowych, ale także wypełnianie misji społecznej. Wpisuje się w nią m.in. wyróżniony w kategorii projekt CSR program „Dobra Drużyna PZU”. Dzięki niemu ubezpieczyciel wspiera finansowo kluby sportowe i organizacje promujące wśród najmłodszych aktywność fizyczną oraz pomaga aktywizować dzieci z niepełnosprawnościami i walczy z ich wykluczeniem społecznym.