PZU ponownie Najlepszym Ubezpieczycielem w Polsce, z najlepszą obsługą w placówkach


Zdobyliśmy tytuł „Najlepszego Ubezpieczyciela w Polsce” w 10. edycji Instytucji Roku - to największy i najbardziej kompleksowy projekt na rynku, koncentrujący się na jakości obsługi klienta w sektorze bankowym i ubezpieczeniowym. Realizowany jest w sposób ciągły przez cały rok, a poziom jakości obsługi klienta jest weryfikowany przez klientów.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            



Podstawowym celem projektu jest ciągłe podnoszenie standardów jakości obsługi i budowanie satysfakcji klienta, a zarazem sprostanie stale rosnącym i zmieniającym się oczekiwaniom klientów.  

W przypadku ubezpieczycieli o przyznaniu tytułu „Najlepszego Ubezpieczyciela w Polsce” zdecydowały 3 kategorie tematyczne. Każde towarzystwo ubezpieczeniowe otrzymało punkty za pozycję rankingową, jaką zajęło w danej kategorii. Liczba punktów w każdej kategorii była równa zajmowanej pozycji. Najniższa suma punktów wyznaczała zwycięzcę.

Poziom jakości obsługi klienta był weryfikowany przez klientów zainteresowanych ofertą produktową, z jakiej najczęściej korzystają. W tej edycji badania było to ubezpieczenie nieruchomości oraz ubezpieczenie wyjazdu turystycznego. Dodatkowo weryfikacji poddano sprawność i przyjazność procesu związanego z zakupem ubezpieczenia wyjazdu turystycznego przez stronę internetową.

10. roczna edycja Instytucji Roku w sektorze ubezpieczeniowym objęła łącznie 13 towarzystw, a o tytuł „Najlepszego Ubezpieczyciela w Polsce” walczyło 12 z nich (warunkiem był udział w kategorii „Najlepsza obsługa w placówce” oraz „Najlepsza obsługa w kanałach zdalnych”). Zrealizowano 120 wizyt w oddziałach, agencjach wyłącznych i multiagencjach, wykonano 130 połączeń z infolinią oraz przeprowadzono 100 testów zakupu ubezpieczenia turystycznego.

PZU został liderem zarówno w obsłudze w placówce, jak i w komunikacji zdalnej. W ocenie zakupu polisy turystycznej online zajął 3. miejsce. W rankingu rocznym zwyciężył z wynikiem 5 punktów (im mniej punktów, tym lepiej; minimalnie można było zdobyć 3 punkty). Niekwestionowaną pozycję lidera rynku ubezpieczeniowego potwierdza przewaga PZU nad drugim towarzystwem, wynosząca aż 6 punktów.

Standardy obsługi w PZU utrzymały się na wysokim poziomie, szczególnie w obsłudze stacjonarnej – zarówno w placówkach PZU, jak i u agentów. Towarzystwo uzyskało imponujący wynik aż 95,2%, a wszystkie spotkania spełniły oczekiwania. Połowę z nich oceniono na 100%. Wysoko oceniono standardy obsługi, podejście do klienta, szczegółowy opis oferty, a także rzetelność informacji oraz wsparcie pracowników w wyborze odpowiedniego pakietu ubezpieczenia. Z całą pewnością PZU stanowi wzór do naśladowania dla innych ubezpieczycieli.


NAJLEPSZA OBSŁUGA W PLACÓWCE

W kategorii „Najlepsza obsługa w placówce” oceniono 12 towarzystw ubezpieczeniowych. W tym roku poziom trudności badania wzrósł, gdyż przeprowadzono jedną falę badania, która koncentrowała się na ubezpieczeniach nieruchomości i ubezpieczeniach wyjazdu turystycznego. Tym samym badanie w swoich założeniach zbliżyło się do pomiarów stosowanych w sektorze bankowym, gdzie rozmowa o więcej niż jednym produkcie podczas jednego spotkania jest czymś naturalnym. Podobnie jak w poprzedniej edycji klienci odwiedzali nie tylko oddziały PZU, ale także agencje wyłączne i multiagencje, wyszukując punkty obsługi wskazane na stronach internetowych ubezpieczycieli. Projekt był skupiony na budowaniu pozytywnego doświadczenia klienta podczas osobistego kontaktu z towarzystwem ubezpieczeniowym. Satysfakcja klientów była oceniana w 10 obszarach kluczowych z punktu widzenia klienta. Tytuł Instytucji Roku w tej kategorii przyznano, jeśli wynik towarzystwa przekroczył 80%.  

(źródło: Moje Bankowanie)






Redakcja: Marta Żukowska

Łukasz Heinowski

Łukasz Heinowski

Dyrektor Biura Sprzedaży Wyłącznej

Łukasz Heinowski

Jakość stawiamy zawsze na pierwszym miejscu, dotyczy to również obsługi w placówkach naszych partnerów wyłącznych. W PZU dbamy o to, aby klienci otrzymywali obsługę na najwyższym poziomie, aby było profesjonalnie, blisko, szybko, łatwo i wygodnie. Wysoki standard obsługi zależy także od umiejętności i wiedzy samych agentów, dlatego nieustannie inwestujemy w ich rozwój, poprawiamy jakość usług, szkolimy naszych doradców, wdrażamy nowoczesne technologie. Cieszymy się z tego wyróżnienia, ponieważ jako lider rynku, czujemy się odpowiedzialni za wyznaczanie standardów. Niezależne badania jak "Instytucja Roku" są bardzo ważne dla naszej sieci agentów wyłącznych. Cieszę się, że po raz kolejny trafia do nas nagroda za obsługę w placówkach. Dziękuję partnerom wyłącznym za tę jakość!

Edyta Domagalska

Edyta Domagalska

Dyrektor ds. Rozwoju Sprzedaży

Edyta Domagalska

Powszechny dostęp do placówek PZU, które tak licznie otwieraliśmy przez kilka ostatnich lat, to znaczne ułatwienie w obsłudze naszych klientów. Możliwość wyszukania doradcy ubezpieczeniowego w swojej okolicy, a także szybki kontakt z nim są dla nas bardzo ważne. Profesjonalne usługi w eleganckim biurze są zdecydowanie bardziej przyjazne i komfortowe. Najwyższa jakość obsługi jest dla nas priorytetowa, to ona wpływa na zadowolenie klientów. Dzięki najwyższym standardom obsługowym w biurach naszych agentów, po raz kolejny klienci ocenili nas najlepiej.

Sebastian Oliszewski

Sebastian Oliszewski

Kierownik Zespołu Rozwoju Sieci Wyłącznej

Sebastian Oliszewski

Jest mi niezmiernie miło, że w pierwszej z kategorii - tak jak w poprzednich latach - zwyciężyło PZU wraz ze swoimi placówkami agencyjnymi. Potwierdziliśmy zatem, że obsługa w naszych biurach agentów 1.0, 2.0, 3.0 jest na najwyższym poziomie w Polsce. To duży sukces utrzymywać nieprzerwanie od lat najwyższy poziom obsługi. Dziękuję wszystkim Agentom Biurowym za zaangażowanie i determinację, jednocześnie dziękuję wszystkim pracownikom, którzy na co dzień są zaangażowani we wspieranie jakości obsługi, w sposób szczególny dziękuję naszym Koordynatorom Rozwoju Sieci, którzy na co dzień pracują z Agentami w placówkach w całej Polsce. Zajęliśmy pierwsze miejsce także w pozostałych dwóch kategoriach, także jesteśmy niekwestionowanym liderem na rynku pod kątem jakości obsługi. Poziom jakości obsługi klienta był weryfikowany przez realnych klientów zainteresowanych ofertą produktową, a to najlepszy dowód na rzetelność tego badania.