PZU najlepszym ubezpieczycielem roku w prestiżowym rankingu

Najlepszy ubezpieczyciel, najlepsza jakość obsługi w placówkach i w kanałach zdalnych, najlepszy projekt CSR oraz najlepsze biuro prasowe – PZU został triumfatorem prestiżowego rankingu „Instytucja Roku”. Zdobył w tym roku aż sześć statuetek w konkursie organizowanym przez portal MojeBankowanie.pl. Osobowością Roku została Dyrektor Zarządzająca Marketingiem i Relacjami z Klientem Anna Janiczek.


Oto sześć kategorii w których zdobyliśmy nagrody:


NAJLEPSZY UBEZPIECZYCIEL W POLSCE

Kategoria ta ma na celu wyłonienie jednego najlepszego ubezpieczyciela w Polsce. W przypadku ubezpieczycieli warunkiem wzięcia udziału w tej kategorii było uzyskanie oceny w dwóch kategoriach: Najlepsza obsługa w placówce oraz Najlepsza obsługa w kanałach zdalnych.
Więcej

NAJLEPSZA OBSŁUGA W PLACÓWCE | UBEZPIECZENIA

W tej kategorii zbadano 14 towarzystw ubezpieczeniowych. Badanie przeprowadzono w tradycyjnej eksperckiej formule, oceniając 6 etapów: pierwsze wrażenie, płynność obsługi, powitanie, komfort obsługi, rozmowę z agentem oraz zakończenie. Eksperci łącznie odwiedzili 140 placówek. Byli zainteresowani ubezpieczeniem mieszkania, które zakupiono w Warszawie z przeznaczeniem na wynajem.
Więcej

NAJLEPSZA OBSŁUGA W KANAŁACH ZDALNYCH | UBEZPIECZENIA

W tej kategorii zbadano 19 towarzystw. Badanie przeprowadzono w tradycyjnej, eksperckiej formule, oceniając 3 etapy: dostępne formy kontaktu, kontakt telefoniczny oraz kontakt wybranymi pozostałymi kanałami kontaktu takimi jak czat, wideo, e-mail czy formularz kontaktowy. Eksperci wykonali łącznie ponad 400 kontaktów telefonicznych, e-mailowych, czat oraz wideo.
Więcej

NAJLEPSZE BIURO PRASOWE

Szybki dostęp do rzetelnych informacji, dobra organizacja, kompetentny zespół, merytoryczny poziom przekazywanych materiałów, profesjonalizm i przejrzystość polityki informacyjnej – to cechy wzorowego biura prasowego. W ostatnich latach jesteśmy świadkami znacznego przyspieszenia komunikacji – informacje krążą coraz szybciej, głównie za sprawą rozwoju mediów elektronicznych. Do nowej specyfiki świata mediów dostosowują się wszyscy – dziennikarze, odbiorcy, ale także, a może przede wszystkim specjaliści od komunikacji. Jak co roku nagrodziliśmy wyróżniające się biura prasowe banków oraz ubezpieczycieli.
Więcej

SPOŁECZNY WYMIAR BIZNESU | WYRÓŻNIONE PROJEKTY

Banki i Towarzystwa Ubezpieczeniowe coraz częściej zwracają uwagę na społeczny wymiar swojej działalności. Działania z obszaru CSR realizują samodzielnie oraz przez swoje Fundacje.  Spośród przesłanych raportów ze zrealizowanych działań Kapituła wyróżniła najlepsze. Wśród zgłoszonych projektów dominowały działania w ramach wolontariatu pracowniczego, imprez biegowych i edukacji finansowej. Ponadto do oceny zgłoszono projekty dotyczące akcji krwiodawstwa, usuwania barier, wsparcia domów dziecka, ośrodków i szpitali, wsparcia kultury, pracowników, działań na rzecz ochrony środowiska, wsparcia studentów, sportowców, edukacji społecznej, wsparcia osób z niepełnosprawnościami oraz określonych grup społecznych.
Tegoroczny Ubezpieczyciel Odpowiedzialny Społecznie: PZU S.A. za projekt Pomoc to Moc poprzez doposażenie i unowocześnienie sprzętu Ochotniczych Straży Pożarnych w całej Polsce niosących pomoc obywatelom w potrzebie.
Więcej

OSOBOWOŚĆ ROKU

Sukcesy Banków i Towarzystw Ubezpieczeniowych są możliwe dzięki ogromnemu zaangażowaniu ich pracowników. Uhonorowano tych, którzy wyróżnili się wkładem w rozwój usprawnień i innowacji związanych z obsługą klienta. Spośród zgłoszonych przez Banki i Towarzystwa Ubezpieczeniowe osób Kapituła wyłoniła najlepszych, przyznając im tytuł Osobowość Roku.
Tegoroczny tytuł Osobowości Roku przypadł PZU – otrzymała go Anna Janiczek, Dyrektor Zarządzający ds. Marketingu i Relacji z Klientem
Więcej


Sieci agentów wyłącznych szczególnie bliska jest nagroda za obsługę w placówkach. Jesteśmy wdzięczni za to wyróżnienie. Najwyższa jakość obsługi u agentów jest dla nas jednym z priorytetów. 

W PZU dbamy o to, aby klienci mieli obsługę na najwyższym poziomie, aby było blisko, szybko, łatwo i wygodnie. Dlatego nieustannie poprawiamy jakość usług, szkolimy naszych agentów, inwestujemy w nowoczesne technologie i otwieramy nowe placówki. W minionym roku liczba biur agentów wyłącznych PZU przekroczyła 1500. W ciągu dwóch lat wzrosła o ponad 200 placówek.

Aby wspierać powstawanie nowych placówek, pomagamy w ich otwieraniu naszym biznesowym partnerom, którzy decydują się, by zostać agentem PZU. Dbamy o to, by biura agentów były estetyczne i doskonale wyposażone. Wiele ma wygodne poczekalnie z ekspresem do kawy, a przy stanowiskach obsługi panele wygłuszające, które zapewniają dyskrecję w rozmowie z agentem.

Wysoki standard obsługi zależy także od umiejętności i wiedzy samych agentów, dlatego nieustannie inwestujemy w ich rozwój. Organizujemy regularne szkolenia i warsztaty, na których uczą się, jak radzić sobie z oczekiwaniami nawet najbardziej wymagających klientów, dostarczamy agentom nowoczesne, multimedialne materiały edukacyjne. Dbamy o komfort ich pracy. Dzięki aplikacji Mobilny Agent PZU mają nie tylko dostęp do szkoleń i testów w swoich smartfonach czy tabletach. Aplikacja służy też np. do załączania dokumentacji zdjęciowej do polis, a także do komunikacji z agentami.




Michał Świderski, Dyrektor Zarządzający ds. Sprzedaży Detalicznej
Jako lider rynku czujemy się odpowiedzialni za wyznaczanie kierunku rozwoju branży i dbanie o najwyższe standardy jakości obsługi. Chcąc być jak najbliżej naszych klientów, inwestujemy w technologie i rozszerzamy portfolio produktów Grupy PZU dostępnych u naszych sprzedawców. Znakomite wyniki badań jakości obsługi i opinie naszych klientów potwierdzają, że wybraliśmy dobry kierunek.


Mateusz Jarkowski, Dyrektor ds. Rozwoju Sprzedaży Agentów Wyłącznych PZU
Podstawą strategii Grupy PZU jest skupienie się na potrzebach klientów, a te potrzeby możemy zaspokajać właśnie dzięki profesjonalnym agentom. Mamy już ponad 5500 agentów wyłącznych PZU, z czego niemal 3000 oferuje produkty majątkowe oraz życiowe i dalej rozwijamy swoją sieć sprzedaży. Kompleksowość i wysoki standard obsługi, szeroka oferta i doradztwo agenta na najwyższym poziomie to wyróżniki PZU na rynku.


Jakub Gorayski, Kierownik Zespołu Zarządzania Siecią Placówek Agencyjnych
Zależy nam, aby placówek PZU było coraz więcej i aby były dostępne zwłaszcza dla klientów w małych i średnich miejscowościach. Ten plan, należący do naszych strategicznych celów, realizujemy z powodzeniem. W 2020 rok weszliśmy z liczbą 1520 profesjonalnych biur agentów w całej Polsce. Jest ich tak dużo, że klienci z łatwością mogą je odnaleźć, skorzystać z fachowego wsparcia i wybrać z szerokiej oferty ubezpieczeń majątkowych, życiowych czy zdrowotnych produkt dopasowany do swoich potrzeb.

Redakcja: Marta Żukowska