PZU na pierwszym miejscu wśród instytucji finansowych w XV edycji prestiżowego Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek „Rzeczpospolitej”. Wartość samej marki wyceniono na ponad 3,3 mld zł.
- Blisko stuletnia marka PZU, tak mocno związana z historią Polski i losami naszych rodaków, dziś jest znakiem bardzo nowoczesnego, skutecznego i ambitnego biznesu w skali europejskie. Dla Polaków to synonim jakości, gwarancja bezpieczeństwa, stabilności i najlepszej obsługi – mówi prezes PZU dr hab. Beata Kozłowska-Chyła.
Ranking Najcenniejszych Polskich Marek 2021 powstał na podstawie badań przeprowadzonych wspólnie przez redakcję dziennika „Rzeczpospolita” oraz ekspertów z Akademii Finansów i Biznesu Vistula. W jubileuszowej 15. edycji oceniono 220 polskich marek, z których wartość każdej musiała wynosić co najmniej 10 mln. zł.
Markę PZU wyceniono na ponad 3,3 mld zł, co daje jej szóste miejsce w rankingu, ale pierwsze wśród banków, ubezpieczycieli i wszystkich innych instytucji finansowych. Eksperci docenili m.in. dobre wyniki finansowe Grupy PZU w ubiegłym roku, osiągnięte pomimo pandemii, jej mocną pozycję lidera na rynku ubezpieczeń, ale też szybki rozwój oferty zdrowotnej, inwestycyjnej. Pod uwagę wzięto również ogromne zaangażowanie PZU w walkę z COVID-19 oraz liczne programy prewencyjne, społeczne i charytatywne, na które spółki PZU w ub.r. przeznaczyły blisko 80 mln zł.
- Pozycja finansowego lidera w tej edycji rankingu jest szczególnie cenna. To dla mnie potwierdzenie, że PZU w obliczu wielkiego kryzysu dobrze zdał test z rynkowej oraz społecznej odpowiedzialności. Wyznaczyliśmy nowe standardy i mamy zamiar nadal nadawać ton również w świecie po pandemii – dodaje Beata Kozłowska-Chyła.
Marka PZU należy do najlepiej rozpoznawalnych, znanych praktycznie każdemu Polakowi. Tylko w Polsce Grupa PZU ma ok. 22 mln klientów, w tym 16 mln klientów ubezpieczeniowych. Jesteśmy liderem rynku ubezpieczeniowego oraz znajdujemy się w ścisłej czołówce na rynkach usług bankowych, inwestycyjnych, opieki zdrowotnej. W ogłoszonych 27 maja br. wynikach za pierwsze trzy miesiące 2021 r. PZU może pochwalić się najwyższym od 3 lat zyskiem netto za pierwszy kwartał – to 897 mln zł, czyli o prawie 700 proc. więcej rok do roku.
Podczas gali 15. Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek prezes PZU dziękowała redakcji i ekspertom „Rzeczpospolitej” za nagrodę, naszym klientom i akcjonariuszom za zaufanie jakim obdarzają PZU, a pracownikom za ich zaangażowanie i profesjonalizm. – Dzięki wam wszystkim taka praca ma sens – podsumowała Beata Kozłowska-Chyła.
PZU przewodzi największej grupie finansowej w Europie Środkowo-Wschodniej. Działa ona w pięciu krajach: w Polsce, Estonii, na Litwie, Łotwie i Ukrainie, a jej skonsolidowane aktywa sięgają 400 mld zł. Na czele Grupy stoi PZU SA, którego tradycje sięgają roku 1803, kiedy na ziemiach polskich powstało pierwsze towarzystwo ubezpieczeniowe.
Mateusz Jarkowski
Dyrektor ds. Rozwoju Sprzedaży Agentów Wyłącznych
Cieszymy się z kolejnego sukcesu. Markę PZU znają niemal wszyscy Polacy, a zaufanie do niej budujemy wspólnie od lat. To kolejny ranking, w którym zdobywamy zaszczytne pierwsze miejsce. Najcenniejsza marka finansowa w Polsce, Najlepszy ubezpieczyciel w Polsce, Najlepsza jakość Obsługi Klienta w placówkach – te wszystkie tytuły dowodzą, że Polacy nam ufają i chcą nam powierzać swój spokój. A nasi agenci pracując z klientami na co dzień, dzięki swojemu zaangażowaniu i profesjonalnej obsłudze, mają realny wpływ na to, że PZU jest tak dobrze postrzeganą marką i jako najlepszy ubezpieczyciel jest laureatem wielu prestiżowych rankingów.
Marta Żukowska
Główny Specjalista ds. Rozwoju Sieci Wyłącznej
To wielki zaszczyt pracować dla najsilniejszej marki finansowej w Polsce. Na siłę brandu składa się wiele różnych czynników. Nie należy jednak zapominać, że siłą marki są ludzie, którzy dla tej marki pracują - pracownicy i agenci, którzy każdego dnia reprezentują firmę w całej Polsce. Jesteśmy dumni, że wspólnie tworzymy PZU i dbamy o spokojny sen tak wielu Polaków.