Poznaj swojego Kierownika Sprzedaży – Radosław Kamiński

Zapraszamy na kolejną odsłonę cyklu "Poznaj swojego Kierownika Sprzedaży". Każdy z nich prowadzi swój zespół, do którego możesz dołączyć jako agent ubezpieczeniowy. Tym razem przedstawiamy Radka Kamińskiego z Elbląga

Kierownik Sprzedaży Agentów Wyłącznych PZU SA to osoba, która cały czas towarzyszy swoim agentom. Wspiera, dostarczając odpowiednich informacji, ale też motywuje i wspólnie określa cele. Wydawałoby się, że to nic trudnego, jednak, aby w pełni zdobyć taką wiedzę, zdecydowanie potrzeba czasu i doświadczenia. Wtedy, faktycznie można być pierwszą linią pomocy dla Agentów. Zapraszamy do przeczytania wywiadu z Radkiem.

Radku, osiągasz bardzo dobre wyniki sprzedażowe i rekrutacyjne – jaka jest Twoja recepta na sukces?
Recepty na sukces nie posiadam, choć nieustannie pracuję nad tym by ją zdobyć. Każdy sukces poprzedzony jest wieloma aktywnościami, które powodują, że prędzej czy później ten sukces możliwy jest do osiągnięcia. Między innymi - to jasne i przejrzyste zasady współpracy pomiędzy mną kierownikiem, a zespołem sprzedaży, dzięki temu moje oczekiwania jako zarządzającego zespołem pozwalają realizować cele biznesowe, a agentom rozwijać swój biznes. Moi agenci wiedzą, że można się zwrócić do mnie z każdym problemem, ponieważ mogą liczyć na wsparcie moje i mojego specjalisty.

Kogo szukasz do swojego zespołu?
W moim zespole mile widziane są osoby przedsiębiorcze, takie które potrafią nie tylko „marzyć” o tym kim chciałbym być w przyszłości i jakie chciałbym otrzymywać wynagrodzenie, a też potrafiące stawiać sobie cele i skrupulatnie je realizować.  W większości nowo zatrudniani agenci to tzw. dwuzawodowcy, są to przedsiębiorcy, którzy chcą rozszerzyć profil działalności swojej firmy o ubezpieczenia, gdyż są one uzupełnieniem i dodatkiem do produktów lub usług przez nich oferowanych. Inną grupą są osoby obecnie zatrudnione na umowę o pracę które z różnych względów, nierzadko finansowych, chcą budować drugie stabilne i ponadprzeciętne źródło dochodu.

Jakie rady przekazałbyś kandydatom na agentów? Jak przygotować się do rozmowy rekrutacyjnej?
Bardzo lubię spotykać się z kandydatami, którzy mają już plan na siebie, wiedzą co chcą osiągnąć i co muszą zrobić by do tego dojść. Wdrażanie i późniejsza praca z taką osobą jest bardzo efektywna i przekłada się na dobre wyniki sprzedażowe, na czym mi bardzo zależy. Dzięki temu nowo zatrudniona osoba szybko się rozwija, również z korzyścią dla zespołu. Kolejną kwestią, bardzo ważną i budującą pozytywny wizerunek kandydata na agenta, jest umiejętność „sprzedania” siebie i zaprezentowania swojej osoby w taki sposób by wzbudzić we mnie chęć współpracy z tą osobą, może to być baza klientów z którymi na początku będzie chciał odbywać spotkania, może to być branża lub rynek na którym - dzięki swoim wcześniejszym aktywnościom zawodowym - jest znany i ma wyrobioną odpowiednią pozycję, przez co będzie mógł łatwiej trafić do swojego przyszłego klienta. Ważne jest dla mnie również to czy osoba z którą rozmawiam posiada choć niewielką wiedzę dotyczącą ubezpieczeń i tego biznesu. 

Dlaczego Twoim zdaniem warto zostać agentem ubezpieczeniowym? Co najbardziej cenią agenci w tej pracy?
Jest kilka bardzo dobrych powodów by zostać agentem ubezpieczeniowym, między innymi współpraca ze znaną firmą, posiadającą ugruntowaną pozycję na rynku. Do tego elastyczny czas pracy, to agent decyduje kiedy i jak często chce się spotykać z klientami, agent jest swoim szefem. Praca agenta wiąże się również z możliwością osiągania ponadprzeciętnych dochodów często niemożliwych do osiągnięcia w etatowej pracy, a koszty „wejścia” w ten biznes są niewielkie. Moi agenci cenią sobie również bardzo mocno atmosferę panującą w zespole, gdyż jest ona - można powiedzieć - przyjacielska, choć opiera się o realizację zadań i oczekiwań wzajemnie sobie stawianych. Poza kwestiami wcześniej już wymienionymi, jest jeszcze program Starter dedykowany nowo zatrudnianym agentom, w którym poprzez realizację jasno określonych celów agent otrzymuje dodatkową premię w pierwszych 24 miesiącach współpracy.

Ile czasu potrzeba, aby zostać dobrym agentem ubezpieczeniowym?
Jest to bardzo subiektywne pojęcie, bo na to czy agent jest dobry wpływa bardzo wiele czynników, nie tylko tych wynikowych, a nierzadko nie przekładających się na ostateczną sprzedaż polisy ubezpieczeniowej.  Praca agenta to ciągły proces, z jednej strony agent się dokształca, poznaje nowe produkty, zdobywa nowe kompetencje, a z drugiej - musi to wszystko umiejętnie wykorzystać podczas rozmowy ze swoim klientem. Dla mnie dobry agent to taki, który potrafi dobrać odpowiedni produkt do potrzeb klienta, gdzie w przypadku zaistnienia szkody wypłata z ubezpieczenia zrekompensuje powstałe straty.

A prywatnie…. 
Prywatnie mąż, ojciec, obecnie oczekujący kolejnego potomka. Od wielu lat pozytywnie zafiksowany na punkcie fotografii, lubiący aktywnie spędzać czas czy to na łódce, bądź w garażu remontując ją. Ubolewam, że doba ma tylko dwadzieścia cztery godziny.

 

Zobacz, co o Radku mówią nasi agenci:

Piotr Kuźba, Agent od 2013 r.
Kreatywny, pomocny, życzliwy, szczery, dobrze zarządza zespołem co powoduje, że odbieram Kierownika pozytywnie i moja współpraca z nim układa się bardzo dobrze. Kieruje dobrym Zespołem i duża w tym jego zasługa.

Dorota Zień, Agent od 2021 r.
Jasne zasady, szczerość, świetna komunikacja - to sprawia, że współpraca z Radkiem jest owocna. Dzięki zaangażowaniu, doświadczeniu, a przede wszystkim twórczemu myśleniu, stworzył i nadal tworzy najlepszy zespół sprzedaży.


Zapraszamy do kontaktu z Radkiem:

tel.:  781 999 685
e-mail: radkaminski@pzu.pl
linkedIn:  linkedin.com/in/radosław-kamiński

Czy warto współpracować z Radkiem? Przekonaj się osobiście!