PZU Zdrowie to spółka, która w ciągu kilku lat stała się jednym z największych operatorów medycznych w Polsce. Posiada sieć liczącą 130 własnych i 2200 partnerskich placówek w niemal 600 miastach. Oprócz tego współpracuje z kilkudziesięcioma szpitalami i ponad połową aptek w kraju. Oferuje pomoc prawie 2200 lekarzy przeszło 50 specjalizacji. Z produktów zdrowotnych PZU korzysta już 2,5 mln klientów. Czemu zawdzięcza tak szybki rozwój?

Grupa PZU od kilkunastu lat jest obecna na rynku prywatnej opieki zdrowotnej. Posiada kompleksową ofertę usług medycznych, które realizuje za pośrednictwem PZU Zdrowie w formie ubezpieczeń, abonamentów i pojedynczych usług dla firm oraz klientów indywidualnych, w zakresie: wizyt lekarskich, diagnostyki, dofinansowania leków, leczenia szpitalnego, programów profilaktycznych, akcji szczepień, medycyny pracy, stref zdrowia, czy szkoleń z pierwszej pomocy. Od kilku lat PZU Zdrowie poszerza sieć placówek, otwierając własne wielospecjalistyczne centra medyczne. Dodatkowo pozyskuje lokalne przychodnie w całej Polsce, żeby zapewnić dostęp do fachowej opieki również w mniejszych miejscowościach. Aby spełnić oczekiwania nawet tych najbardziej wymagających pacjentów, wprowadza nowatorskie rozwiązania technologiczne, ułatwiające konsultacje lekarskie i skracające czas ich realizacji.

Sieć medyczna o wysokim standardzie

Ambicją PZU Zdrowie jest bycie pozytywnym wzorcem na rynku i wyznaczanie standardów opieki medycznej. Jednym z przykładów realizacji założonego celu są kolejne otwarcia nowoczesnych placówek zgodnie z przyjętymi normami, które służą komfortowi i dobremu samopoczuciu pacjentów. Tylko w ostatnim roku swoją działalność rozpoczęły centra medyczne w – Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Gdańsku, Wrocławiu i Radomiu, a do sieci dołączyło m.in. kilkadziesiąt placówek ambulatoryjnych  Falck oraz pracownie diagnostyczne Tomma Diagnostyka Obrazowa. Już wkrótce w Warszawie zostanie otwarte centrum medyczne, w którym proces diagnostyczny będzie wspierany nowoczesnym sprzętem, a lekarze otrzymają rozwiązania technologiczne, dzięki którym w przystępny sposób będą mogli wyjaśnić pacjentom ich przypadek medyczny i dalszy proces leczenia.



Julita Czyżewska, Prezes PZU Zdrowie

Głównym czynnikiem tak szybkiego rozwoju PZU Zdrowie jest znajomość potrzeb pacjentów oraz doskonała kadra medyczna. Naszym celem jest odpowiedź na rosnące oczekiwania, takie jak krótki czas realizacji wizyty, profesjonalna opieka, wsparcie w trudnych sytuacjach oraz technologie ułatwiające życie i pozwalające szybko rozwiązać problem ze zdrowiem – podkreśla Julita Czyżewska, prezes zarządu PZU Zdrowie. Chcemy dać możliwość jak największej liczbie pacjentów korzystania z naszej oferty, dlatego rozbudowujemy sieć placówek i stawiamy na innowacje, które pozwalają m.in. leczyć zdalnie – dodaje Julita Czyżewska.











Zapraszamy na wirtualny spacer po placówkach:

GDAŃSK

WARSZAWA

POZNAŃ

KRAKÓW


Innowacyjne rozwiązania

Obecnie jednym z ważniejszych wyzwań medycyny jest skrócenie czasu oczekiwania na konsultacje lekarskie, dlatego PZU Zdrowie stawia na rozwój usług telemedycznych. Zapewniają one dostęp do lekarzy kilkunastu specjalizacji 7 dni w tygodniu, również poza godzinami pracy placówek. Za pomocą wideo, czatu lub rozmowy telefonicznej można skonsultować niepokojące dolegliwości, omówić wyniki  badań, otrzymać e-skierowanie, czy e-receptę. Aby ułatwić korzystanie z usług telemedycznych, PZU Zdrowie poszło o krok dalej i pod koniec roku uruchomiło pierwszą w Polsce Wirtualną Przychodnię. Platforma umożliwia przejście pełnego procesu medycznego bez wychodzenia z domu. Dzięki niej w łatwy i szybki sposób pacjent wykupi wizytę telemedyczną u wskazanego lekarza, odbierze zlecenie i/lub e-receptę oraz złoży dyspozycję zamówienia leków do późniejszego odbioru w dogodnie zlokalizowanej aptece.

Wsparciem tej usługi jest symptom checker, czyli narzędzie służące do wstępnego wywiadu medycznego, wykorzystujące sztuczną inteligencję. Na podstawie odpowiedzi na pytania dotyczące objawów, system szacuje prawdopodobieństwo jednostek chorobowych, co pomaga jeszcze szybciej przekierować pacjenta do właściwego specjalisty, tak aby rozpoczął proces leczenia już od pierwszego kontaktu z PZU Zdrowie. Symptom checker to rozwiązanie przygotowane specjalnie dla PZU Zdrowie, które wspiera pracę infolinii medycznej, dostępne również na mojePZU lub aplikacji mobilnej.


Proste korzystanie z usług

Każdy klient posiadający produkt zdrowotny w PZU może zarządzać swoimi usługami medycznymi poprzez portal mojePZU. Znajdzie tam szereg przydatnych funkcjonalności, m.in. umówienie wizyt lekarskich i badań, sprawdzenie lokalizacji najbliższej placówki, historii wizyt, skorzystanie z telekonsultacji, zamówienie e-recepty czy e-skierowania. Pacjenci bardzo doceniają to rozwiązanie i chętnie z niego korzystają, dlatego portal poszerzany jest systematycznie o  kolejne udogodnienia.


Redakcja: Marta Żukowska