PZU rozdało 1,6 mln Niestraszkowych odblasków wszystkim dzieciom w klasach I – III szkół podstawowych! Celem akcji „Odblaski – dziecko bezpieczne na drodze” jest zapewnienie bezpieczeństwa najmłodszych na drodze, poprzez poprawę ich widoczności.

„Akcja Odblaski” ma na celu zaangażowanie w edukację nie tylko najmłodszych, lecz także ich rodziców oraz nauczycieli. W ramach inicjatywy przygotowaliśmy szerokozasięgową kampanię z działaniami przeznaczonymi dla każdej z tych grup. Patronat nad kampanią objęła Minister Edukacji Narodowej.


Akcja swoim zasięgiem objęła zarówno szkoły publiczne, jak i prywatne – łącznie aż 14 tys. placówek. Poza standardowymi działaniami reklamowymi wykorzystaliśmy też nieszablonowe sposoby komunikacji.

Poza kampanią w telewizji, PZU wykorzysta też inne formy promocji. Z myślą o nauczycielach i rodzicach przygotowano materiały edukacyjne dostępne na stronie niestraszki.pzu.pl a także konkurs rysunkowy, który potrwa od 3 do 30 września z ciekawymi nagrodami, jak możliwość kibicowania finalistom drugiej edycji Voice of Kids, którego PZU jest partnerem. Specjalnie dla dzieci powstał teledysk wyświetlany w stacji telewizyjnej Nickelodeon, który prezentuje dobre praktyki w zakresie bezpiecznego zachowania się na drodze. Dzięki współpracy z NaviExpert kierowcy, którzy przekroczą dozwoloną prędkość w pobliżu każdej z 14 tys. szkół podstawowych, do których trafią odblaski PZU, usłyszą w swojej nawigacji komunikat, by zwolnili. Informacja będzie odczytywana głosem dziecka. Dodatkowo PZU nawiązało współpracę z youtuberami popularnymi wśród najmłodszych, m.in. z Milo Mazurem, Hejka tu Lenka, czy Cookie Mint, którzy także będą promowali akcję.

W 2017 roku w Polsce ucierpiało w wypadkach 911 dzieci poruszających się pieszo po drogach. Przy słabej widoczności, bez elementów odblaskowych, pieszy jest widoczny na drodze w światłach mijania samochodu z odległości zaledwie 20-30 metrów. Przy prędkości 90 km/h, kierowca pokonuje 25 metrów na sekundę i może nie mieć możliwości reakcji widząc pojawiającego się pieszego. Jeśli jednak pieszy wyposażony jest w element odblaskowy, odbijający światła samochodu, kierowca spostrzeże go już z odległości 130-150 metrów, czyli dużo szybciej. To może uratować pieszemu życie.

Mamy nadzieję, że dzięki zintegrowanym działaniom uda nam się zbudować świadomość wszystkich uczestników ruchu drogowego, tak aby wzajemnie dbali o bezpieczeństwo najmłodszych. To nasza wspólna odpowiedzialność.