Franczyza z PZU: Na jakie wsparcie może liczyć franczyzobiorca?

W kolejnej odsłonie cyklu „Franczyza z PZU” przedstawiamy Agnieszkę Łukaszewską – Koordynatorkę Rozwoju Sieci, która współpracuje z agentami prowadzącymi biura ubezpieczeniowe PZU na terenie Północnego Mazowsza oraz Podlasia. Prywatnie Aga to miłośniczka podróży, teatru i kryminału.


Aga, na jakie wsparcie może liczyć franczyzobiorca?
Nasi partnerzy otrzymują ogromne wsparcie, nie tylko merytoryczne, ale i finansowe. Mamy atrakcyjny system wynagrodzeń, z dodatkowymi premiami dla tych, którzy prowadzą swoje biura. Zapewniamy przygotowanie do pracy – profesjonalne wdrożenie do zawodu, szkolenia, opiekę Koordynatora Rozwoju sieci oraz lokalnego menedżera sprzedaży. Dajemy dostęp do nowoczesnych narzędzi i systemów, w tym do zdalnej sprzedaży i obsługi klientów. Wspieramy w promocji biznesu, dajemy możliwość zaistnienia w internecie, zapewniając darmową stronę www, wizytówkę Google, czy fanpage na Facebooku. Oferujemy programy motywacyjne i konkursy z atrakcyjnymi nagrodami dla najlepszych. O darmowym oznakowaniu, materiałach marketingowych i wyposażeniu lokalu w meble - już było w tym cyklu, więc tylko przypomnę, że otwierając z nami biuro, zapewniamy to wszystko. 


Co lub kto jest Twoją inspiracją w pracy i na co dzień?
Inspirują mnie ludzie, z którymi pracuję. Team, którego jestem częścią to z jednej strony indywidualiści pełni pasji, zmotywowani do zmiany świata, z drugiej strony to gracze zespołowi. Ich otwartość na drugiego człowieka oraz zaangażowanie motywują mnie do pracy każdego dnia. Natomiast moją wewnętrzną motywacją jest potrzeba ciągłego rozwoju.

Jak zaczęła się Twoja przygoda z PZU?
Do PZU trafiłam nie przez przypadek. Dziś śmiało mogę powiedzieć, że to był dobry wybór. Zaczynałam w dziale prawnym – to była niezła „szkoła życia”. Praca z prawnikami uczy rzetelności i uważnego czytania dokumentów! To skille, które procentują przez całe życie.

Co najbardziej lubisz w swojej pracy?
Brak monotonii. Codziennie spotykam innych ludzi, bywam w różnych miejscach, mierzę się z nowymi wyzwaniami, uczę się czegoś nowego. Każdy dzień jest szyty na miarę.

A co w Twojej pracy jest największym wyzwaniem?
Ludzie. Uwielbiam pracę z ludźmi, ale każdy człowiek jest pewnego rodzaju wyzwaniem. Moja praca w dużej mierze opiera się na relacjach, głównie biznesowych. Do ich zbudowania potrzebne są: czas, cierpliwość, ciekawość drugiego człowieka i uważność na niego. Każdy ma indywidualne upodobania i potrzeby – ich zidentyfikowanie jest nie lada wyzwaniem, choć bardzo przyjemnym. Ludzie są fascynujący, a ich poznawanie satysfakcjonujące.

Czy Twoim zdaniem każdy może prowadzić własny biznes?
Chcieć to móc. Prowadzenie własnego biznesu jest dla ludzi ambitnych. Jest takie powiedzenie: jeżeli nie będziesz realizował swoich marzeń, ktoś inny zatrudni cię, żebyś spełniał jego marzenia. I rzeczywiście, tak działa świat biznesu.

Jakie Twoim zdaniem cechy powinien mieć dobry sprzedawca?
Dobry sprzedawca jest trochę psychologiem, trochę przyjacielem, ale przede wszystkim źródłem rzetelnej wiedzy. Powinien lubić ludzi, umieć ich słuchać, rozmawiać z nimi i definiować ich potrzeby.

Co Twoim zdaniem cechuje człowieka sukcesu?
Ambicja, odwaga, determinacja, otwartość na zmiany, optymistyczne nastawienie, umiejętność słuchania innych. Sukces to nie przypadek. Jeśli ktoś posiada wyżej wymienione cechy to wcześniej czy później osiągnie sukces. Niezależnie od tego, jak ktoś go definiuje.


Rozmawiała: Marta Żukowska