Franczyza z PZU: czy lokalizacja biznesu franczyzowego ma znaczenie?


W ostatniej części cyklu „Franczyza z PZU” przedstawiamy Lucynę Szymczak – Koordynatorkę Rozwoju Sieci, która pracuje z agentami biurowymi, na terenie południowego Mazowsza i Lubelszczyzny. Lucyna opowie o znaczeniu lokalizacji biznesu franczyzowego.

Lucyna jest szczęśliwą żoną i mamą dwójki dzieci. To miłośniczka odkrywania nowych miejsc i smaków świata. Każdą wolną chwilę stara się spędzać na świeżym powietrzu, w otoczeniu zmieniającej się przyrody.

Lucyna, czy lokalizacja biznesu franczyzowego ma znaczenie?

Lokalizacja biura ubezpieczeniowego jest istotnym elementem biznesu. Ma wpływ nie tylko na wizerunek, ale i na samą sprzedaż. Dajemy odpowiednie rekomendacje lokalizacyjne, w zależności od wybranego standardu. Oczywiście lepiej jest prowadzić biznes w profesjonalnie wyglądającym lokalu na parterze, przy popularnej, często uczęszczanej ulicy, w pobliżu innych punktów sprzedażowych i usługowych, ale jesteśmy elastyczni w tym zakresie. Mamy biura np. w urzędach miast, wyspy w galeriach handlowych, a nawet w postaci kontenerów, kiedy wymagają tego kwestie biznesowe. Nasze biura można otwierać w małych i dużych miejscowościach, wszędzie tam, gdzie jest potencjał sprzedażowy. Zawsze pomagamy znaleźć najlepszą lokalizację. Zapraszamy do rozmowy o własnym biznesie.  



Co lub kto jest Twoją inspiracją w pracy i na co dzień?
Moją inspiracją są ludzie, mam szczęście współpracować z takimi, którzy swoją postawą i zaangażowaniem zachęcają do działania i ciągłego rozwoju, są to ludzie konsekwentni w działaniu, którzy łatwo się nie poddają.


Jak zaczęła się Twoja przygoda z PZU?
Nic nie dzieje się bez powodu, zawsze uwielbiałam mieć kontakt z drugim człowiekiem, dlatego od ponad 20 lat współpracuję z PZU. Moją przygodę rozpoczęłam od pracy, jako agent ubezpieczeniowy, następnie pojawiały się szanse awansu, dzięki czemu miałam przyjemność pracować z agentami jako Kierownik Sprzedaży, co otworzyło mi kolejne drzwi do Zespołu Rozwoju Sieci.


Co najbardziej lubisz w swojej pracy?
Najbardziej lubię to, że każdy dzień jest inny. W mojej pracy nie ma miejsca na nudę ani na monotonię, jak już mówiłam - uwielbiam pracę z ludźmi, a jest to nieodzowny element mojego zawodowego życia.

A co w Twojej pracy jest największym wyzwaniem?
Największym wyzwaniem jest budowanie osobistych relacji z ludźmi. W moim przekonaniu najlepiej buduje się relacje, dzięki spotkaniom osobistym, a to wiąże się podróżami i z ciągłym brakiem czasu. Przekonanie agentów do tego, aby podejmowali nowe wyzwania i rozwijali swój biznes, wykorzystując najnowsze technologie do codziennej pracy, to kolejne duże wyzwanie, jakie przede mną stoi.


Czy Twoim zdaniem każdy może prowadzić własny biznes?
Własny biznes może prowadzić każdy, niestety nie każdy się do tego nadaje. Niezbędne są określone cechy charakteru, takie jak: samodzielność, dyscyplina i otwartość na podejmowanie nowych wyzwań, a także odpowiedzialność za własny biznes. W biznesie chcieć znaczy móc i do tego niezbędne jest zaangażowanie i pasja.


Jakie Twoim zdaniem cechy powinien mieć dobry sprzedawca? 
Umiejętność słuchania to cecha, która jest niezbędna, aby być dobrym sprzedawcą. Uważne słuchanie i zrozumienie potrzeb klienta, daje szansę na dostosowanie oferty do jego potrzeb. Dobry sprzedawca to człowiek, który dobrze czuje się w towarzystwie innych ludzi. Dobry sprzedawca to doradca klienta, który potrafi dostosować się do każdej sytuacji.

 
Co Twoim zdaniem cechuje człowieka sukcesu?
Przede wszystkim to wiara w siebie i w to, co robię, jeśli wierzę, że to, co robię, ma sens, mam ogromne szanse na osiągnięcie sukcesu. Oczywiście niezbędne jest do tego zaangażowanie, uczciwość oraz umiejętność budowania i utrzymania dobrych relacji i ludźmi.


Rozmawiała: Marta Żukowska