Agenci wyłączni oferują leasingi już od 2018 roku. To odpowiedź na zgłaszane i wypracowane przez nich pomysły na wzrost sprzedaży ubezpieczeń i zacieśnianie relacji z klientem. Dziś widać, że ta decyzja była słuszna, a zyskują na niej nie tylko agenci.


Pośrednicy w kanale wyłącznym doskonale znają potrzeby swoich klientów i wiedzą, jak je zaspokoić. Dlatego poszerzenie ich oferty o produkt leasingowy spotkało się z dużym entuzjazmem z ich strony. Na początku niewielka grupa agentów zaczęła kooperację z jedną ze spółek Grupy PZU – Pekao Leasing, ale pilotaż zaczął się szybko rozrastać o kolejnych chętnych. W 2019 roku liczba współpracujących agentów wyłącznych oscylowała już wokół tysiąca, co stanowiło niemal 20 proc. wielkości całej sieci. Sukces tego pilotażu i dalsza chęć rozwoju oferty pośredników sprawiły, że Biuro Sprzedaży Wyłącznej rozpoczęło rozmowy z kolejną spółką wchodzącą w skład Grupy PZU. Mimo trudnego pandemicznego czasu w maju ub.r. wystartował pilotaż współpracy z Alior Leasing w sześciu obszarach sprzedaży, który następnie został rozszerzony na dziesięć obszarów. – Synergia z innymi spółkami Grupy PZU wpisuje się w strategię naszej firmy, która na pierwszym miejscu stawia klienta i jego potrzeby – mówi Mateusz Jarkowski, Dyrektor ds. Rozwoju Sprzedaży Agentów Wyłącznych.


Modelowe rozwiązanie
Obie oferty leasingowe dotyczą leasingu komunikacyjnego oraz majątkowego obejmującego maszyny i urządzenia dla małych i średnich przedsiębiorstw. Agenci wyłączni otrzymali dostępy do przyjaznych i prostych systemów IT dostarczonych przez partnerów PZU, aby mogli zgłosić potencjalnego klienta i otrzymać dla niego odpowiednią ofertę. Oprócz pomocy systemowej pośrednicy mogą również liczyć na wsparcie merytoryczne od opiekunów – doradców leasingowych. – Współpraca z firmami leasingowymi wiąże się z dużymi korzyściami zarówno dla samego PZU, naszych agentów wyłącznych oraz klientów, jak i dla naszych partnerów – zauważa Maja Sacharczuk, Główny Specjalista ds. Współpracy z Kanałem Agentów Wyłącznych. – Dzięki niej wzbogacamy ofertę dla stałych klientów, a ponadto możemy zainteresować nowe osoby – te, które do tej pory nie korzystały z usług naszych pośredników – dodaje Maja Sacharczuk.


Nieprzebrane pokłady zalet
Dodatkowym atutem kooperacji są finansowe i pozafinansowe benefity dla agentów, za sprawą których dochodzi do skutecznej transakcji, czyli do zawarcia umowy leasingu. Firmy współpracujące z PZU pozyskują natomiast nowy kanał sprzedaży swoich produktów, przez co mogą dotrzeć do nowych klientów. A jaki jest zysk dla tych ostatnich? Możliwość korzystania z jednej z najlepszych ofert na rynku i dokonywania wszystkich formalności u jednego sprzedawcy, co jest po prostu wygodne. – Sukces współpracy agentów wyłącznych z Pekao Leasing i Alior Leasing świadczy o tym, że warto odpowiadać na potrzeby klientów oraz sprzedawców i szukać kolejnych rozwiązań, które zwiększą jakość i wachlarz naszych usług. W rok 2021 weszliśmy z planem rozszerzenia współpracy z Alior Leasing na całą Polskę i z dużym optymizmem mimo trudnej pandemicznej rzeczywistości – podkreśla Rafał Mazurek, Kierownik Zespołu ds. Współpracy z Agentami Wyłącznymi.


Łukasz Nowacki

Łukasz Nowacki

Agent Wyłączny, Obszar Sprzedaży Wielkopolski Południe

Łukasz Nowacki

Możliwość oferowania produktów finansowych, jakimi są leasingi spółek Grupy PZU, to jeden z najlepszych pomysłów wdrożonych w sieci agentów wyłącznych. Klienci zwracają uwagę nie tylko na oprocentowanie (a nie zawsze istnieje możliwość przebicia oferty konkurencji) – ważne są dla nich również warunki umowy. Świetnymi rozwiązaniami okazały się np. brak opłaty za ubezpieczenie obce czy zniesienie opłaty za mandaty w ramach opłaty rocznej. Ten drugi wariant nie jest opcją standardową, ale i takie udaje się tworzyć dla wymagających klientów. Każdy z nich to tak naprawdę osobna historia i inne oczekiwania. Staramy się pozyskać jak najwięcej klientów, co pozwala nam na stabilizację portfela.