10.10.2024
Anna Rubach, Tuszyn , Zwierzyńskiego 4
https://arubach.agentpzu.plIwona Guszuł, Boguszów-Gorce , Traugutta 1
https://iguszul.agentpzu.pl
Co to jest wizytówka Google?
Wizytówka Google to profil biznesowy na platformie Google Moja Firma (Google My Business). Posiadanie takiej wizytówki może przynieść wiele korzyści dla agencji ubezpieczeniowej.
Oto kilka powodów, dlaczego warto rozważyć posiadanie wizytówki Google:
Oceny klientów na Google są ważne, ponieważ mają wpływ na postrzeganie Twojej agencji ubezpieczeniowej przez potencjalnych klientów. Pozytywne oceny i recenzje budują zaufanie i mogą przekonać innych klientów do skorzystania z usług Twojej agencji. Negatywne oceny mogą zniechęcać potencjalnych klientów i wpływać na reputację Twojej firmy.
Dlatego warto dbać o wizerunek online i reagować na oceny oraz recenzje. Wysyłanie wdzięczności za pozytywne opinie i staranne rozpatrywanie negatywnych komentarzy, pokazuje, że jesteś zaangażowany w obsługę klienta i dążysz do rozwiązania ewentualnych problemów.
Posiadanie wizytówki Google i dbanie o pozytywne oceny od klientów może pomóc w budowaniu dobrego wizerunku Twojej agencji ubezpieczeniowej, zwiększeniu widoczności w wyszukiwarce i przyciąganiu nowych klientów.
Rozmawiamy z naszymi dwiema agentkami, które zadbały o opinie klientów na swoich wizytówkach. Zapraszamy na rozmowę z Anną Rubach i Iwoną Guszuł.
Wasze wizytówki Google są imponujące. Cieszycie się świetnymi opiniami, jest ich dużo, co tylko uwiarygodnia najwyższą jakość obsługi, którą oferujecie w swoich biurach. Pani Anno, jestem zachwycona Pani wynikiem na wizytówce Google - ocena 5.0 i 267 opinii to ładny wynik. Pani Iwona na swojej wizytówce Google ma aż 348 opinii i również 5 gwiazdek. Wspaniale drogie Panie, gratuluję, piękna praca! Co daje wizytówka Google i jej oceny? Czy warto, aby agencja ubezpieczeniowa posiadała taką wizytówkę? Dlaczego oceny klientów na Google są ważne? Podzielcie się swoimi sposobami na zadowolenie klientów i pięć gwiazdek w ocenach.
Jak się zdobywa tyle pozytywnych opinii na wizytówce Google?
Anna Rubach: Przede wszystkim jest to praca całego zespołu. Podczas pozyskiwania opinii ważne jest, aby Klient wiedział, że naprawdę interesuje nas jego komentarz. Nie można być przy tym nachalnym i prosić o zostawienie pozytywnej opinii, czy pięciu gwiazdek. Jeżeli podchodzisz do klienta z uśmiechem i starasz się mu pomóc, on odwdzięcza ci się tym samym.
Iwona Guszuł: Ja wysyłam do swoich klientów prośbę o opinię przez SMS i Whatsapp. Na samym początku istnienia wizytówki, wysyłałam nawet do kilkunastu klientów dzienne i sprawdzałam czy dodali opinie. Dziś robię to po spotkaniu, po kontakcie z klientem.
Czy jest jakiś sprawdzony sposób, by zachęcić do zostawienia opinii? Np. SMS, e-mail czy prośba podczas spotkania, co się lepiej sprawdza?
Anna Rubach: Spotkanie z klientem to odpowiednia forma pozyskania opinii. Jeżeli ta współpraca jest owocna, zostaje w pamięci, jest większe prawdopodobieństwo, że klient opinię zostawi. Przepisem na sukces jest bezpośrednia rozmowa, a SMS z linkiem, może być jedynie instrukcją.
Iwona Guszuł: U mnie zadziałały SMSy i czasem telefon z prośbą o opinię lub przy wizycie u klienta prosiłam przy okazji o dodanie opinii.
Czy klienci chętnie zostawiają opinie, ilu z tych poproszonych daje komentarz i gwiazdki?
Anna Rubach: Jeżeli zadowolony z obsługi klient zostanie poproszony o zostawienie opinii, to pewne jest, że to zrobi. Przeszkodą może być tylko brak maila lub brak wiedzy jak poruszać się w Internecie (mowa o osobach starszych, niekorzystających z mediów społecznościowych). Na rezultaty potrzeba czasu. Wiadomo, że opinie nie przyszły do nas same. Wymagało to pracy.
Iwona Guszuł: U mnie było dużo samych gwiazdek, ale i napisanych opinii było wiele, chociaż ja w SMS prosiłam o gwiazdki, bo tak jest najszybciej i jest większa szansa na spełnienie mojej prośby. Kilka miłych słów jednak fajnie uwiarygadnia te wysokie oceny. Klient może doprecyzować, z czego był najbardziej zadowolony.
Jak często klienci trafiają do agencji za pośrednictwem wizytówki Google?
Anna Rubach: Bez wątpienia – często. Świadczy o tym ciągły wzrost liczby klientów. Dzięki tak dużej liczbie opinii mamy coraz częściej klientów, którzy chcą z nami współpracować. Co nas bardzo cieszy. Ludzie coraz częściej sprawdzają, jak wygląda dana agencja, czy agent jest rzetelny.
Iwona Guszuł: Ja tego nie badałam, ale liczę, że ktoś, kto szuka dobrego agenta w mojej okolicy, jeśli trafi w Internecie na mnie, nie będzie się zastanawiał, skoro inni ludzie mnie polecają.
Czy dobre oceny mają wpływ na nowych klientów? Czy klienci mówią, że znaleźli Was przez Internet i zasugerowali się dobrymi ocenami?
Anna Rubach: Niemal każdy z nas kierując się do nowego miejsca, najpierw wyszukuje i sprawdza je w Google i oczywiste, że wybieramy te najbardziej polecane. Tak jak mówiłam wcześniej, ma to wpływ na nowych klientów. Jest to dla nas motor napędowy do dalszego rozwoju. Im prężniej działamy, tym bardziej chcemy, żeby nasi klienci byli z nas zadowoleni.
Iwona Guszuł: Ja mam biuro w niewielkiej miejscowości, więc u mnie opinie o usługach krążą wśród mieszkańców z ust do ust. Ktoś komuś poleci mnie w zwykłej rozmowie i tak to działa, ale jestem pewna, że Ci, co mnie nie znają, a szukali w sieci agenta w mojej okolicy, wezmą mnie pod uwagę, właśnie ze względu na dobre opinie. Nawet miałam takiego Klienta, który sam się przyznał, że szukał agenta właśnie po opiniach.
Co daje wizytówka Google i jej oceny?
Anna Rubach: Pozytywne oceny wzbudzają jeszcze większe zaufanie wśród naszych stałych klientów oraz pomagają zdobyć nowych. Daje to pewność, że u nas w biurze będą dobrze obsłużeni. Każda taka opinia potwierdza, że dobrze wykonujemy swoją pracę.
Iwona Guszuł: To ja z innej strony, mi wizytówka dała dużo satysfakcji i podniosła moją samoocenę i zadowolenie z pracy. Dobre oceny od Klientów dały mi też dużo nowego zapału do pracy. Miło zobaczyć, że ktoś, komu poświęciłam czas, wiedzę, dobrą energię, dobrze mnie ocenia i jest zadowolony. To motywuje. O to chodzi!
Czy zdarzają się negatywne oceny i dlaczego? Jak sobie z nimi radzicie?
Anna Rubach: Negatywne oceny zdarzają się niezwykle rzadko. Krytyka sprawia, że wiem, co trzeba robić lepiej. Zależy nam na tym, aby zrealizować oczekiwania osób, które z nami współpracują. Do tej pory negatywnych opinii było niewiele, ale jeśli już są, staramy się z klientem rozmawiać. Pytamy, dlaczego taka opinia, co się stało, co poszło nie tak? Niekiedy klienci przez pomyłkę dają jedną gwiazdkę. Warto więc dopytywać.
Iwona Guszuł: Ja nie mam negatywnych opinii na szczęście!
Dziękuję za rozmowę! Powodzenia w dalszej promocji Waszych biznesów.
Rozmawiała: Marta Żukowska